عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
یک کارشناس امور دینی، وجود فاصله طبقاتی در جامعه را یکی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: زمانی که فاصله طبقاتی در جامعه افزایش یابد باید منتظر بروز مشکلات فراوان بود.
عقیق:حجت‎الاسلام علی محمدی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب، اظهار کرد: برخورداری از مال و ثروت چیز پسندیده‎ای است که نصیب مسلمانان می‌شود، ولی پسندیده‎تر است که این مال در راه و مسیری خدایی هزینه شود تا آثار و برکات آن شامل عموم جامعه شود.

وی افزود: خداوند در کتاب خود به برابری و برادری اشاره کرده است که در مکتب اسلام این مساوات باید به معنای واقعی خود رعایت شود تا همگان از یک حق عادلانه و مساوی برخوردار باشند.

محمدی تصریح کرد: زمانی ‌که فاصله طبقاتی در یک جامعه افزایش یابد موجب بروز مشکلاتی اعم از اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و آموزشی می‌شود که شایسته جامعه اسلامی نیست.

وی در ادامه یادآور شد: این دیدگاه کاملاً نادرست است که جامعه مذهبی را در جامعه یک قشر ساده‌زیست و عامی بپنداریم، بلکه با مرور تاریخ اسلام پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مشاهده می‌کنیم که این بزرگواران از ثروت بالایی برخوردار بودند و این عاملی برای توجه ایشان به جامعه محسوب می‌شد تا عوام ائمه اطهار(ع) را افرادی فقیر و تنگدست ندانند که از روی نداری رو به خداپرستی آورده‌اند، بلکه ثروت و دارایی امتیازی برای جلب مردم به سوی دین قلمداد می‌شد.

منبع:جهان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین