عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
آیت‌الله ضیاء‌آبادی پاسخ می‌دهد
آیت‌الله «سیدمحمد ضیاءآبادی» در یکی از جلسات تفسیر خود ضمن معرفی انسان‌های «دین‌دار دین‌نشناس» به ویژگی‌های کسانی جنگ‌های «جمل، صفین و نهروان» را راه‌انداختند اشاره می‌کند.
عقیق: جلسه تفسیر آیت‌الله «سیدمحمد ضیاءآبادی» دوشنبه هرهفته در مسجد «علی‌بن‌الحسین(ع)» دربند برگزار می‌شود که طی سلسله گزارش‌هایی نکات کلیدی و فیلم سخنان ایشان منتشر می‌شود.

کتابی که حاوی همه حقایق است
این عالم ربانی در یکی از سخنرانی‌های خود در بیان مفاهیم آیه 29 سوره مبارکه «کهف» می‌گوید: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌گوید: به مردم بگو؛  این قرآن حاوی همه حقایق از جانب خداوند است که به شما نازل شده است.
خداوند به آنچه می‌خواهیم عالم است و قادر به دادن آن، رحیم و مهربان و حکیم است و می‌داند که هرچیز را چه وقت و چه مقدار به ما بدهد، شما طبق فطرت و شعورتان می‌دانید که پروردگار و صاحب اختیار دارید و خداوند چون رحیم است به ما قانون داده تا با اجرای آن به کمال برسیم، همچنین خدا به مطیع و متخلف به قانون پاداش و کیفر می‌دهد تا قانون مؤثر باشد.

پاداش و کیفر بی‌پایان خداوند
خداوند قانون داده اما اجرای آن را به اختیار بنده گذاشته و می‌گوید: اگر عمل کنی پاداش بی‌پایان و اگر عمل نکنی کیفر بی‌پایان در انتظار توست.
جای این کیفر و پاداش در این دنیا نیست زیرا دنیا محدود است. مثلاً خدا در این دنیا چگونه فرعون را کیفر دهد تا جزای جنایاتش باشد و یا چه پاداشی مناسب اعمال حضرت علی(ع) است. آنچه مسلم است این است که مؤمن و مفسد یکسان نیستند.

انسان‌های دین‌دار دین نشناس/ کسانی که جمل و صفین و نهروان را راه انداختند
یک اشتباه بزرگی که برخی اوقات دیده می‌شود این است که بگوییم خدا کریم است، بزرگ است می‌بخشد، پس آزاد باشید، هرکاری می‌خواهید بکنید، این افراد دین‌دار دین‌نشناس هستند. اینها دین را نفهمیده‌اند و درباره‌اش قضاوت می‌کنند. همین افراد بودند به محض فوت پیامبر(ص) جلسه تشکیل دادند و در حالی که پیامبر(ص) برای خود جانشین تعیین کرده بود خلیفه انتخاب کردند. جنگ جمل، صفین و نهروان را همین دین نشناس‌های دین‌دار به راه انداختند.
این‌ها کسانی بودند که نماز شب می‌خواندند و قاری قرآن بودند اما امام علی(ع) را کشتند، بعد گفتند: مگر علی اهل مسجد و نماز بود.
نمی‌شود ما گناه کنیم، محرمات را مرتکب شویم و سپس بگوییم ما دین‌دار هستیم و رحمت خدا شامل ما می‌شود و یا ما شفاعت علی(ع) و حسین(ع) را داریم. این‌ها جعل است.




منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین