عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
معاون توليت حرم علوي با بيان اين‌كه صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترين پروژه در حال احداث در كشور عراق شناخته مي شود، خاطرنشان كرد: شرايط منحصر به فرد تاريخي براي پيوند ملت ايران و عراق به وجود آمده است كه بايستي نهايت استفاده از اين فرصت صورت گيرد.
عقیق:ظهير شربه، معاون توليت حرم علوي در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق كه با حضور سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف نيز همراه بود، اظهار داشت: از صدها سال قبل همكاري و تعامل نزديكي ميان دولت و ملت ايران و عراق وجود داشته است.
وي ادامه داد: در طول اين سال‌ها اين همكاري دچار فراز و فرودهاي مختلفي بوده كه اغلب نشأت گرفته از مسائل سياسي بوده است، اما امروز شاهد عالي‌ترين سطح تعامل، همبستگي و پيوند ميان دو ملت ايران و عراق هستيم كه نمونه آن ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف از سوي ملت ايران است.
معاون توليت حرم علوي با بيان اين‌كه صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترين پروژه در حال احداث در كشور عراق شناخته مي شود، خاطرنشان كرد: شرايط منحصر به فرد تاريخي براي پيوند ملت ايران و عراق به وجود آمده است كه بايستي نهايت استفاده از اين فرصت صورت گيرد.
ظهير شربه افزود: اكنون در شرايطي هستيم كه تعامل سياسي مطلوب ميان دو كشور ايران و عراق برقرار است، در اين شرايط بايد روابطي برقرار شود كه در صورت تغيير سياستمداران هيچ خللي در پيوندها ايجاد نشود.
وي با بيان اين‌كه بايستي با تأكيد بر منافع مشترك به دنبال استحكام‌بخشي به روابط في مابين باشيم، گفت: اشتراكات ديني، مذهبي، فرهنگي، اعتقادي و اجتماعي مي تواند مقدمه‌اي براي تحكيم و گسترش روابط در عرصه‌هاي مهمي از جمله صنعتي و اقتصادي شود.
معاون توليت حرم علوي در بخش ديگري از سخنانش موافقت خود را با برگزاري مراسم تحويل سال جديد شمسي در حرم مطهر علوي اعلام كرد و نسبت به پيگيري درخصوص برقراري دوباره جلسات روزانه بعثه مقام معظم رهبري در صحن مطهر علوي قول مساعد داد.
شايان ذكر است، صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام علي (ع) كه ساخت آن از سال ۸۸ در دستور كار ستاد بازسازي عتبات عاليات ايران قرار گرفته و رسما از سال ۹۰ كليد خورده، قرار است در مدت ۵ سال و با مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع به همت متخصصان، مهندسان و كارشناسان ايراني تكميل شود.
۶۰ درصد اين پروژه انجام شده و مرحله باقيمانده شامل نازك كاري و توكاري شبستان ۱۰۰ هزار متري با معماري اصيل اسلامي و ايراني و نمايانگر هنر ايراني در كنار اعتقادات عميق ديني و مذهبي است.
براساس اين گزارش، صحن حضرت زهرا (س) شامل قسمت‌هاي زيارتي، غيرزيارتي و فضاهاي جانبي است كه در قسمت غير‌زيارتي آن، كتابخانه، واحدهاي خدماتي، پاركينگ، موزه، مضيف پيش‌بيني شده است و با ساخت آن نيز فضاي موجود حرم حضرت اميرمؤمنان (ع) به ۱۰ برابر افزايش مي‌يابد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین