عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
براي سفر به عتبات عاليات؛
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق ۱۰ نكته كاربردي براي روحانيان، مداحان و مديران كاروان‌هاي زيارتي عتبات عاليات را تشريح كرد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق امروز در جلسه روحانيان و مداحان كاروان‌هاي عتبات عاليات در كربلا به تبيين ۱۰ نكته كاربردي و مهم براي روحانيان و مداحان كاروان‌ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني همراهي با زايران، مراعات حال افراد ناتوان، تفاهم با مدير كاروان، توجه به سطح علمي زايران و پاسخ به پرسش‌هاي زايران را از مهم‌ترين نكات لازم براي توجه روحانيان و مداحان كاروان‌ها عنوان كرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق همچنين پرهيز از نقل اقوال اختلافي، بيان آداب زيارت، تبيين درس‌ها و عبرت‌هاي وقايع تاريخي، خسته نكردن زايران و تشكر از همكاران و همراهان كاروان را از ديگر نكات مهمي عنوان كرد كه از آنان خواست تا اين نكات را مورد توجه قرار دهند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با ارايه اسلايدهايي به تشريح احكام فقهي و نظر مراجع عظام تقليد در خصوص مسأله «نذر روزه در سفر» پرداخت و گفت: مقام معظم رهبري در اين خصوص مي‌فرمايند؛ روزه مستحبي در سفر كه با نذر صحيح است، بنابر احتياط مشروط است به اين كه نذر در حضر منعقد شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني در ادامه در پاسخ به سؤال «آيا غسل مستحبي از وضو كفايت مي‌كند؟» گفت: به نظر آيات عظام خميني، مقام معظم رهبري، گلپايگاني، بهجت و صافي كفايت نمي‌كند، اما از ديدگاه آيات عظام سيستاني، تبريزي، نوري، زنجاني، مكارم و خويي كفايت مي‌كند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین