عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
شبکه‌های جریان شیرازی‌ها و دیگران نیز علیه شیعه و سنی تبلیغ می‌کند و در حقیقت، رژیم صهیونیستی با هدف تفرقه میان شیعه و سنی این شبکه‌ها را راه‌اندازی کرده است
عقیق:با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و درست در زمانیدیگر کشورهای اسلامی سیاست دوگانه‌ای اتخاذ کرده بودند و از ترس تأثیر انقلاب اسلامی ایران به تکاپو افتاده بودند، سوریه از جمله معدود کشورهای اسلامی بود که نه تنها دولت جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت، بلکه انقلاب اسلامی را مورد حمایت نیز قرار داد.گفتگو با سخنران حرم حضرت زینب(س)/ شبکه‌های وهابی و جریان شیرازی‌ها از یک جا تغذیه می‌شوند‌

در همان ابتدا و به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی،حافظ اسد رییس جمهوری سوریه، طی پیامی این پیروزی را به مقامات ایران تبریک گفت و این انقلاب را به عنوان ضربه مهلکی بر امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم قلمداد کرد، لذا از همان سال ابتدای انقلاب روابط سیاسی دوستانه‌ای میان ایران و سوریه آغاز شد.

ایران و سوریه در مبارزه با صهیونیسم، حمایت از مبارزان فلسطینی، مخالفت با گسترش فعالیت‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس و ایجاد پایگاه‌ در منطقه و همچنین در فعالیت‌های اقتصادی همکاری و اشتراک دارند.

با توجه به ائتلاف کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی، کشورهای مرتجع منطقه و گروه‌های مزدور تکفیری علیه کشور سوریه، حمایت ایران از این کشور تنها یک حمایت مذهبی نیست؛ بلکه حمایت سیاسی و مبتنی بر هم پیمانی سوریه با جبهه مقاومت است؛ زیرا نظام سوریه در ابعاد دینی وحدت طلب است و مخالفین وی واگرا هستند و این واگرایی با بسیاری از مفاهیم و اهداف انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر وحدت است تعارض دارد.

در همین زمینه گفت‌وگویی با حجت الاسلام هاشم سالم پور، سخنران حرم حضرت زینب(س) و مبلغ دینی در خارج از کشور داده شده که تقدیم خوانندگان محترم می‌شود. 

ـ تبلیغ در حرم حضرت زینب را چگونه آغاز کردید؟

آیت الله سید مجتبی حسینی که اهل مشهد و مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در سوریه هستند به بنده پیشنهاد دادند تبلیغ در سوریه را داده که الان حدود یازده سال است با بعثه رهبری در سوریه همکاری می‌کنم و در حال حاضر چند وقتی است که با لبنان نیز ارتباط دارم.

 

ـ وضعیت سوریه را چگونه ارزیابی می کنید؟

اوضاع سوریه بسیار وخیم است یعنی این که بخش‌های زیادی از خاک سوریه در دست داعش، جبهه النصره و جیش الحر بوده و در حال حاضر درست است که بخش‌های مختلفی از حسکه، دیرالزور و تا حدودی حلب، محاصره شده‌اند اما با وجود این وضعیت در کل کشور سوریه، وضعیت بسیار خطرناک است یعنی اگر کسی از جایی رد می‌شود امکان دارد دست تکفیری‌ها بیفتد یا مورد اصابت تک تیراندازهای آنها در اقصی نقاط سوریه قرار بگیرد.

مردم سوریه به سه بخش تقسیم شده‌اند؛ اکثریت موافق نظام و عده‌ای ضد نظام هستند و بخشی نیز منتظرند که کدام کفه بهتر است تا به آن بپیوندند.

در حدود پانصد هزار نفر شیعه و پنج یا شش میلیون علوی، دو یا سه میلیون مسیحی و پانزده یا شانزده میلیون سنی در سوریه زندگی می‌کنند که علوی‌ها، شیعیان و مسیحی‌ها با نظام موافق هستند؛ اما سنی‌ها به سه بخش موافق، مخالف و بی‌تفاوت تقسیم می‌شوند.

علوی‌ها، بشار اسد را از خودشان می‌دانند؛ مسیحی‌ها و شیعیان نیز با نظام موافق هستند.

 

ـ علوی‌ها دارای چه اعتقاداتی هستند؟

علوی‌ها به صورت تقریبی صوفی مسلک هستند که در حدود پنج تا شش میلیون جمعیت دارند و در استان‌ لاذقیه، طرطوس و دیگر نقاط سوریه زندگی می‌کنند. علوی‌ها نوعا با نظام هستند و مسیحیان حتی کردها نیز با نظام سوریه موافق هستند.

 

پانصد هزار نفر از شیعیان سوریه که در حدود دویست هزار نفر و بخش اعظمی از آنها در هفتاد و پنج روستا در منطقه حمص، زندگی می‌کنند و بخش اعظمی از شیعیان در منطقه حلب و الزهرا(س)‌ در محاصره هستند و حدود دویست هزار نفر در شام و سیده زینب(س) زندگی می‌کنند.

 

اگر شیعیان در سوریه نبودند نظام نابود می‌شد و تنها گروهی که با شجاعت تمام در مقابل تکفیری‌ها ایستادگی کردند شیعیان بودند که در مراحل بعدی حزب‌الله، نیروهای ایران و نیروهای عراقی تحت عنوان «لواء الامام حسین(ع) و لواءالعباس» و بخشی از افغانی‌ها «لواءالفاطمیون» به سوریه کمک کردند.

در حدود دو سال و نیم قبل در ماه شعبان سال 91، همان روزی که وزیر دفاع و شوهر خواهر بشار اسد کشته شد با برادران بعثه رهبر انقلاب در کنار حرم حضرت زینب(س) بودیم که معارضین از دو طرف به سمت حرم مطهر هجوم آوردند که محاصره شدیم و کسی هم نبود جلو اینها بایستد و مرتب می‌گفتند «یا زینب ارحلی» یعنی زینب برو؛ جای شما اینجا نیست.

خدا را شکر که توفیق داد برخی از نوجوانان، بسیج شدند و اسلحه به دست گرفتند و البته بسیار شهید دادند؛ اما بعد نیروهای حزب الله آمدند و حمایت کردند و حرم مطهر را از محاصره نجات دادند که الان الحمدلله وضع، نسبت به دو سال قبل بسیار بهتر شده است.

 

ـ فعالیت تبلیغی در سوریه چگونه پی گیری می شود؟

بله؛ دفاتر بسیاری از مراجع تقلید در سوریه است اما بعد از این جریانات دفاتر همه علما تعطیل شد و فقط دفتر رهبر انقلاب مشغول به کار بود و آیت الله حسینی با برخی از نیروهایشان ماندند و تکیه‌گاه مردم بودند.

در سوریه، حدود دویست نفر مبلغ داریم که برخی از آنها در جریانات سوریه به شهادت رسیدند، برای آنها دوره‌ و کلاس‌های آموزشی می‌گذاریم تا واسطه ما با مردم روستا و منطقه خودشان باشند و با آنها ارتباط داشته باشند، روحیه بدهند و در مقابل معارضان، ثابت قدم نگه دارند.

ان شاءالله امید می‌رود که اوضاع بهتر شود.

 گفتگو با سخنران حرم حضرت زینب(س)/ شبکه‌های وهابی و جریان شیرازی‌ها از یک جا تغذیه می‌شوند‌

ـ تحلیل شما از اقدامات حزب الله در آینده چیست؟

شک و شبهه‌ای نیست که طبق کلام خداوند متعال، یهود رو به افول است که در قرآن می‌فرماید «وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا ... أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولا» خداوند در این آیه نسبت به فرجام یهود توضیحات کافی را فرموده و این آیه از امور غیبی و معجزه قرآن کریم است؛ فصاحت و بلاغت قرآن، امور علمی و پیشگویی‌های قرآن معجزه است.

این آیه همانند آیه «غُلِبَتِ الرُّومُ، فِی أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ، فِی بِضْعِ سِنِینَ» که اینها دوبار پیروز می‌شوند، در هفت سال؛ که همین طور نیز شد و آنها پیروز شدند.

این آیه قرآن نیز یکی از پیشگویی‌ها و غیبیات قرآن کریم است؛ به طور مثال آیه قرآن می‌فرماید « وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ» که به یک چیز حتمی و یقینی در لغت عرب «قضی» گفته می‌شود.

خداوند می‌فرماید «می‌خواهم جریان بنی اسرائیل را بگویم که چگونه نابود می‌شوند، 3500 سال قبل در کتاب تورات حقیقی این مطلب آمده است که «لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا» دو مرتبه فساد در زمین به راه می‌اندازید؛ خیلی نیز اوج می‌گیرید که در حال حاضر اوج قدرت یهود و صهیونیست است و تمام دنیا غیر از ایران و حزب الله از این پانزده میلیون یهودی حساب می‌برند.

خداوند فرموده است که بنی‌اسرائیل در مسجدالاقصی نابود می‌شوند و اگر صد سال قبل کسی می‌خواست این آیه را تفسیر کند نمی‌توانست به حقیقت آیه شریفه پی ببرد زیرا یهودی در مسجدالاقصی نبوده است و بعد از این که یهودیان خیبر، بنی مصطلق و بنی قریظه از شام رفتند برنگشتند اما الان بعد از هزار و اندی سال در حدود هفتاد سال است که قرآن می‌فرماید روزی اینها به همین سرزمین برمی‌گردند و فرجام کار و نابود شدنشان در همین سرزمین فلسطین خواهد بود.

در ادامه آیه می‌فرماید «أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولا» که بعد از دوبار قدرت گرفتن، دو مرتبه نیز نابود می‌شوند؛ البته از سوی بخت النصر و یکی از فرماندهان روم و کورش کبیر فتح شده است اما در اینجا واژه «عِباداً لَنا» آمده است که معلوم می‌شود بخت النصر و فرمانده رومی به دلیل کفر، ملاک نیستند و بسیاری از مفسران،‌ بار نخست فتح مسجدالاقصی را توسط کورش کبیر می‌دانند که شخص موحد، وارسته و برجسته‌ای بوده است و در تفسیر المیزان نیز این مطلب آمده است.

در حال حاضر طبق کلام خداوند مرتبه دوم و فتح مسجدالاقصی مانده است و چاره‌ای جز فتح این سرزمین نیست، این وعده الهی است و طبق آیه قرآن «ان الله لایخلف المیعاد» خداوند خلف وعده نمی‌کند؛ پس صد در صد اتفاق خواهد افتاد.

خداوند در قرآن می‌فرماید « لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِیرًا» چهره شما را سیاه خواهند کرد؛ و داخل مسجد خواهند شد چنان که در مرتبه نخست وارد شدند؛ این چیزی است که به طور حتم اتفاق خواهد افتاد و این مسأله‌ای است که قبل از ظهور امام زمان(عج) یا بعد از ظهور حضرت اتفاق می‌افتد که در روایت آمده است هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند؛ حضرت عیسی‌ابن مریم(ع) از آسمان چهارم پایین می‌آید و پشت سر آقا نماز صبح خواهد خواند و این تقدم دلیل برتری امام زمان(عج‌) بر حضرت عیسی(ع) است که هنوز نیز در قید حیات هستند و قرآن در این زمینه می‌فرماید « وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ» نه او را کشتند و نه به صلیب کشیده شد بلکه برای آنها شبهه پیش آمد.

 

خداوند در آیه بعد می‌فرماید «و ان من اهل الا لیومنن به قبل موته و یوم القیمه یکون علیهم شهیدا» بخش عظیمی از مسیحیان با پیروی از حضرت مسیح به امام زمان(عج)‌ ایمان می‌آورند و حضرت مسیح سفیر امام زمان(عج) می‌شوند.

 

در روایت آمده است که بعد از ظهور امام زمان(عج)‌ دو سوم زمین در جنگ‌هایی که صورت می‌گیرد نابود می‌شوند و یک سوم باقی می‌مانند که راوی از امام صادق(ع) می‌پرسد بازماندگان چه کسانی هستند و حضرت می‌فرماید «اینها شیعیان و بخش عظیمی از مسیحیان هستند اما یهودیان نابود می‌شوند» چنان که فرجام یهود در آیات قبل ذکر شد.

 

این اموری که در کشورهای اسلامی در حال انجام است چه بسا، زمینه چینی مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.

ـ با توجه به این که برخی کشورهای عربی، ارتباط تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارند به چه سرنوشتی دچار خواهند شد؟

متأسفانه بسیاری از سران کشورهای عربی با یهودیان هم‌پیمان هستند که قبلا در پشت پرده بود اما در حال حاضر این ارتباط آشکار شده است؛ به طور مثال در سال 85 که جنگ 33 روزه حزب الله با اسرائیل اتفاق افتاد؛ مفتی اعظم عربستان «بن جبرین» فتوا صادر کرد که کمک کردن حتی دعا کردن برای پیروزی حزب الله لبنان جایز نیست و حرام است زیرا شیعه مشرک اما یهود موحد است و یهودیان به ما نزدیک‌تر هستند.

خاندان آل سعود، اصالتا یهودی بوده‌اند و مُردخای از اجداد یهودی آنها و هفت پشت بالاتر یهودی بوده‌اند؛ جد محمدبن عبدالوهاب نیز یهودی بوده است و اینها هر دو اصالتا یهودی هستند و راست نیز می‌گویند و به یهود تا شیعه نزدیک‌تر هستند و اینها آلت دست یهودیان هستند و در این مطلب شک و شبهه‌ای نیست.

 گفتگو با سخنران حرم حضرت زینب(س)/ شبکه‌های وهابی و جریان شیرازی‌ها از یک جا تغذیه می‌شوند‌


ـ وظیفه مبلغان و جمهوری اسلامی برای روشنگری جامعه عربی چیست و چه راهبردی باید داشته باشیم؟  

در حال حاضر باید به فرمان حکیم فرزانه، رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهیم و با توجه به شرایط امروز کشورهای اسلامی، حفظ وحدت را جدی بگیریم.

امروزه ما دشمنان مشترک داریم که بسیار مکار و زیرک هستند و در 10 سال اخیر است که شبکه‌های ماهواره‌ای جدید، گروه‌های تکفیری، داعش و جبه‌النصره آمدند و میان شیعه و سنی اختلاف انداختند،‌سر بریدند.

در دنیا جنگ و کشتار بود اما سریریدن و جگر خوردن نبود که جگر خوردن، اوج دشمنی را می‌رساند و در تاریخ، هند جگر خوار، جگر حضرت حمزه(ع) را خورد و این اوج عداوت و نهایت دشمنی بوده است.

چه کسی این فجایع را به بار آورد؟ به نظر می‌رسد این تکفیری‌ها، داعش و جبهه‌النصره، آلت دست و مزدوران یهود هستند و شکی نیست.

قرآن می‌فرماید «کُلَّما اَوقَدُ ناراً لِّلحَربِ اَطفَأَهَا اللهُ وَ یَسعَونَ فِی الاَرضِ فَساداً وَ اللهَ لا یُحِبُّ المُفسِدینَ» یهود به طور دائم به دنبال فتنه‌گری و تفرقه در میان مسلمانان است؛ بنابراین وقتی یهود دید که حریف شیعیان و حزب الله نمی‌شود و در صحنه جنگ نتوانست با آنها مقابله کند؛ وقتی دید جان، مال و آبرویش در جنگ مستقیم در خطر است؛ برنامه همیشگی «تفرقه بنداز و حکومت کن» را در کشورها راه انداخت و این احزاب گمراه شده و گمراه‌کننده دست نشانده یهود هستند.

در حال حاضر، رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت تأکید دارند و می‌دانند که سران بیشتر کشورهای عربی، گرگ در لباس میش هستند.

ـ ما می‌توانیم با فعالیت‌های تبلیغی، ملت‌ها را از سران کشورها جدا کنیم و در برخی مواقع توصیه‌هایی در سطح کلان داشته باشیم.

همین طور شده است؛ یعنی تقریبا در این چند سال اخیر آبروی این حکام و سران دست نشانده در نزد مردم از بین رفته است و به صورت غیر مستقیم تبلیغاتی بر علیه آنها شده است و افکار خطرناک اینها که دست نشانده یهود هستند برای همه مسلمانان واضح شده است.

شیرازی‌ها فردی به نام «یاسر حبیب» در لندن دارند که در جهت تفرقه میان شیعه و سنی شبکه تلویزیونی دارد که این فرد کویت ساکن بوده است، اصالتا ایرانی و بوشهری است.

این فرد، کتابی با هزار و صد صفحه تألیف کرد و در آن به «عایشه» ‌توهین می‌کند که وقتی کتاب در قم پخش شد، رهبری متوجه شدند و دستور دادند تا به سرعت جمع شود.

پادشاه کویت «یاسرحبیب» را زندانی کرد و یازده سال برایش زندان بریدند و چند روزی که از زندانش گذشت؛ ملکه انگلستان متوجه شد این مهره خوبی است و به دردشان می‌خورد، زود به پادشاه کویت زنگ زد و به پادشاه عربستان دستور داد که به سرعت «یاسر حبیب» را از زندان آزاد کند.

این فرد را از زندان آزاد کردند و از فرودگاه کویت سوار هواپیما شد و در فرودگاه انگلیس پیاده شد و در همان فرودگاه، شناسنامه و گذرنامه انگلیسی به وی دادند و بعد از گرفتن تابعیت انگلیس، پیش ملکه انگلیس رفت و پیشنهاد شبکه ماهواره‌ای را گرفت که در آنجا تحت نام دفاع از اهل بیت(ع) برنامه و سیاست انگلیس را ادامه دهد.

بعد از این جریان «شبکه فدک» راه‌اندازی و برقرار شد و چیزهایی در این شبکه مطرح می‌شود که واقعا موجب نفرت شیعه و سنی و تفرقه میان این دو فرقه می‌شود؛ همان تشیع لندنی، انگلیسی و آمریکایی که رهبری فرمودند.

اینها متأسفانه در حال حاضر به رموز اهل سنت تعدی می‌کنند که امروزه حرام است و چه بسا اگر جوانی در سوریه و جایی کشته شود گناهش به گردن این شبکه‌های تفرقه افکن است.

ـ البته برخی از شیرازی‌ها ابراز برائت می‌کنند و می‌گویند که این شبکه‌ها از ما نیستند؟

اگر واقعا برائت می‌جویند علنی و آشکار نیست و پنهان است و اگر اعلام برائت کرده‌اند در شبکه‌های «الوار» که مربوط به خودشان است اعلام کنند که «یاسر حبیب» از ما نیست و مطرح کنند که مجتبی شیرازی از ما نیست که در این شبکه‌ها علیه نظام اسلامی حرف می‌زنند.

ـ آیا جریان مجتبی شیرازی‌ در سوریه دفتر دارد و به فعالیت‌های تفرقه افکنانه می‌پردازد؟

بله، مجتبی شیرازی با خواهر «یاسر حبیب» ازدواج کرده و در لندن ساکن است در سوریه دفتر و حوزه علمیه دارد و مطالب رکیک و غیر معقولی علیه رموز شیعه، امام، رهبری، سیدحسن نصرالله، علامه طباطبائی، شهید مطهری، آیت الله بهجت،‌ آیت الله سیستانی، شهید صدر و بزرگان شیعه می‌گویند که انگار این بزرگان دشمنان واقعی آنها هستند و نه تنها میان شیعیان و اهل تسنن اختلاف می‌اندازند بلکه حتی میان خود شیعیان نیز تفرقه و نفاق می‌اندازند.

 گفتگو با سخنران حرم حضرت زینب(س)/ شبکه‌های وهابی و جریان شیرازی‌ها از یک جا تغذیه می‌شوند‌

ـ سید صادق شیرازی شاید دخالت مستقیم در این جریان ندارد اما خط‌ دهی می‌کند نظر شما چیست؟  

سید صادق شیرازی به ظاهر ساکت است و اگر واقعا با این جریان ناراضی و مخالف بود باید اعلام می‌کرد.

به نظر می‌رسد شبکه‌های وهابیت و جریان شیرازی‌ها از یک جا تغذیه می‌شوند و همان گونه که با پول دشمنان، شبکه‌هایی همانند البرهان، المجد، الوصال، الصفا و امثال اینها علیه شیعه و سنی تبلیغ می‌کنند؛ شبکه‌های جریان شیرازی‌ها و دیگران نیز علیه شیعه و سنی تبلیغ می‌کند و در حقیقت، رژیم صهیونیستی با هدف تفرقه میان شیعه و سنی این شبکه‌ها را راه‌اندازی کرده است تا مسلمانان تفرقه داشته باشند و با این فتنه‌ها به جنایت‌ها و ظلم اسرائیل نسبت به مسلمانان بی‌توجه باشند و دشمن حقیقی در میان این مسائل مخفی شود.

 

خیلی مهم است که رهبر معظم انقلاب در مقابل توطئه‌های دشمنان، دشمن واقعی را نشان می‌دهند و بسیاری از امت اسلامی بصیرت واقعی و دشمن شناسی ندارند اما رهبری در همه جریانات روشنگری داشته‌اند چنان که در نامه اخیری که به جوانان غربی نوشتند به حقیقت جویی و بصیرت تأکید می‌ورزند.

 

 ـ با توجه به پروژه اسلام هراسی غرب؛ تحلیل حضرتعالی از نامه اخیری که رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی نوشتند چیست؟

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در این جریان، کاری را انجام دادند که جد بزرگوارشان حضرت محمد(ص) در بدو اسلام به آن همت گماشتند و به چهار نفر از سران دنیا که پادشاه ایران، پادشاه رم، پادشاه حبشه و پادشاه مصر بودند نامه نوشتند و آنها را به اسلام دعوت کردند.

 

این دلیلی بر این مطلب است که قرآن کریم می‌فرماید «وما ارسلناک الا رحمه للعالمین» ای پیامبر؛ شما فقط پیامبر مسلمانان نیستی بلکه برای تمام مردم پیامبر رحمت هستی.

 

این نامه نوعی تبلیغ دین بود و ما معتقد هستیم که بعد از پیامبر اکرم(ص) اهل بیت(ع) هستند و در این مطلب شکی نیست که قرآن می‌فرماید «انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و یؤتون الزکوه و هم راکعون» یا در جای دیگر می‌فرماید «یا ایها الذین امنوا اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی‌الامر منکم» که به هر حال بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) اهل بیت(ع) هستند اما الآن که امام دوازدهم در غیبت کبری هستند و با توجه به این که هر امامی، وصی دارد در اینجا نیز ایجاب می‌کند ایشان نائبی داشته باشند.

 

دوره نواب خاص نیز تمام شده است و در حال حاضر باید به نائب عام ایشان که ولی فقیه است مراجعه کنیم چنان که ایشان دستور دادند «فاما الحوادث الواقعه فالرجعوا الی روات احادیثنا».

همان گونه که پیامبر اکرم(ص) برای سران دنیا نامه‌نگاری کردند در این زمان و با توجه به این هجمه‌ها علیه اسلام، رهبرمعظم انقلاب نیز به تمام جوانان غربی که امید به هدایت آنها وجود دارد نامه نوشتند چون که آقا می‌دانند که جوانان آمادگی هدایت دارند.

 

مسیحیان، اغلب دلشان پاک است و قرآن نیز به این مطلب اشاره می‌کند که می‌فرماید «اشد الناس عداوه الیهود و الذین امنوا...»

که رهبری گروه‌های تروریستی را محکوم کردند که خودشان را نماینده اسلام معرفی می‌کنند و آنها همانند گرگ در لباس میش هستند و به صورت غیر مستقیم آنها را به اسلام دعوت کردند و بسیار امید است که آنها به اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) گرایش پیدا کنند.

 

رهبری مصداق این آیه هستند «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا»

بنابراین نامه رهبر معظم انقلاب، بسیاری از دنیا را فرا گرفته است و واکنش عجیبی در دنیا داشته است و بسیاری از حکام و سران دنیا از اثرات و پیامدهای این نامه و روشن شدن حقیقت، وحشت دارند و به نظرم در آینده نزدیک، اثرات نامه آقا بیشتر روشن خواهد شد.

 

اکنون شیعیان در سراسر دنیا با عزت و قدرت پیش می‌روند و این جایگاه و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) را می‌رساند و بارها من این مطلب را در سوریه و لبنان به‌ویژه در سوریه شنیده‌ام که می‌گفتند قبل از انقلاب اسلامی در ایران هرگز جرأت نمی‌کردیم بگوییم ما شیعه هستیم اما بعد از انقلاب عزت داریم و نماز و اعمال شرعی را حتی در جاده‌ و مناطق حاشیه‌ای نیز بجا می‌آوریم و وحشتی نداریم.

بنابراین با انقلاب اسلامی، اسلام در دنیا مطرح شد؛ بعد از انقلاب به پرچمداری امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و در لبنان با شور و حماسه آفرینی‌های سید حسن نصرالله که در این اواخر نام اهل بیت(ع) در دنیا مطرح شد و دنیا دید که مکتب اصیل اسلام کاربردی است و ذلت را نمی‌پذیرد برخلاف بسیاری از ملت‌ها؛ در مقابل ظلم می‌ایستد و شعار «هیهات مناالذله» سر می‌دهد که پیرو امام حسین(ع) است چنان که حضرت فرمودند «أَلَا وَإنَّ الدَّعِیَّ ابْنَ الدَّعِیِّ قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ: بَیْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه»

 

این شعار شیعیان اهل بیت(ع) است و شیعه هیچ گاه ذلت را نمی‌پذیرد زیرا پیرو ایشان است و به آنها تمسک می‌جوید؛ بنابراین نامه رهبر معظم به جوانان غربی اثرات مثبت و ایجابی بسیار زیادی خواهد داشت که در آینده نزدیک برای همگان روشن خواهد شد.

ان شاءالله خداوند به همه شما توفیقات بیش از پیش عنایت بفرماید و این کاری که شما انجام می‌دهید خدمت به اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است و در این مطلب شک و شبهه‌ای نیست که شما مصداق این آیه شریفه هستید «الذین یبلغون رسالات الله  و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا»

 

و همان طور که در روایات آمده است «‌منه یفیض العلم الی سایر البلاد» علم و معرفت از قم به سراسر دنیا سرازیر می‌شود.

 

ـ بسیار ممنون هستیم از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید؛ خداوند همچنین به شما در راه تبلیغ اسلام و خدمت به نظام اسلامی توفیق عنایت فرماید.

 

منبع:رسا



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین