عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
بهمن ۵۷ کجا بودید؟
نویسنده مجموعه «گام به گام با انقلاب» گفت: روز ورود امام خمینی (ره) به کشور در ۱۲ بهمن پیاده تا بهشت زهرا رفتم و در آنجا حاضر شدم.

عقیق:اکبر خلیلی نویسنده مجموعه «گام به گام با انقلاب» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از خاطره ورود امام به کشور گفت و توضیح داد: روز ورود امام خمینی (ره) به کشور در 12 بهمن پیاده تا بهشت زهرا رفتم و در آنجا حاضر شدم. خاطرات آن روز را در کتاب «گام به گام با انقلاب» نوشته‌ام.

*زیارت امام از فاصله 50 متری

این نویسنده پیشکسوت گفت: امام را برای اولین بار در بهشت زهرا دیدم. وقتی ایشان به بهشت زهرا تشریف آوردند، من از یک فاصله 40 یا 50 متری ایشان را زیارت کردم.

وی افزود: روز 11 بهمن نیز که به اشتباه اعلام کردند امام می‌آید از شهر ری تا بهشت زهرا(س) را پیاده رفتم. در روزهای انقلاب 32 سالم بود و در هیچ دسته و گروهی عضو نبودم، اما در تمام راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردم. بارها تا بهشت زهرا پیاده رفتم و عکس‌های بسیاری از آن روزها دارم که مردم سرازیر شده بودند به سمت بهشت زهرا و از بیابان و تپه‌ها عبور می‌کردند تا به مقصد برسند.

خلیلی در ادامه گفت: من در همان ایام 2 کتاب نوشتم، که «گام به گام با انقلاب» را در 4 جلد به تاریخ انقلاب اختصاص داده‌ام، من گام به گام با این انقلاب راه رفته‌ام.

*عکاسی از مشتاقان امام خمینی از پشت بام محل استقرار امام

این نویسنده به خاطره خود از محل استقرار امام در خیابان ایران نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برادرانم در گروه‌های انقلابی بود که از امام حفاظت می‌کردند. آنها بازوبندهایی داشتند که در مدت‌ زمان‌های کوتاه رنگ‌بندی آنها تغییر می‌کرد تا یکدیگر را شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: یک روز به مدرسه‌ای که امام در آن مستقر شده بودند رفتم و یکی از آن بازوبندها را به بازو بستم و با دوربینم رفتم روی پشت بام مدرسه تا از اتاقی که مردم می‌آمدند و امام را آنجا می‌دیدند، تصویر بگیرم. یک مرتبه متوجه شدم 4 نفر آمدند سر وقت من، دو نفر پا روی بازوهای من گذاشتند و دو نفر هم روی پای من رفتند.

خلیلی گفت: از من پرسیدند اینجا چه می‌کنی؟ گفتم آمده‌ام عکس بگیرم. گفتند بازوبند را از کجا آورده‌ای؟ گفتم از برادر کوچکترم کِش رفته‌ام.

وی در ادامه به حال و هوای انقلاب در تهران اشاره کرد و گفت: در آن زمان در محله شهر ری و دولت‌آباد ساکن بودم. مردم در آن دوران همه متوجه انقلاب شده بودند و شروع کردند ژاندارمری‌ها را در اختیار گرفتند.

*مسلسل‌هایی که بیرون نیامد

خلیلی ضمن اشاره به شعار «بختیار، بختیار، اگر امام فردا نیاد مسلسل‌ها بیرون میاد» گفت: این شعار مربوط به روز 11 بهمن است که مردم در تظاهرات‌هایشان سر می‌دادند و از دولت بختیار می‌خواستند مانعی برای ورود امام به کشور نشود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین