عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
توسط هنرمندان ایرانی؛
مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان گفت: نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین (علیه السلام) در زنجان ساخته و در شبستان این حرم مطهر نصب خواهد شد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات عالیات، محمد امین زنجان، مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان اظهار کرد: نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین (علیه السلام) در زنجان ساخته و در شبستان  این حرم مطهر که در مقابل قبور مطهر قرار دارد و  به تازگی بهره برداری شده است نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: برآورد اعتباری این طرح 3 میلیارد تومان می باشد که به همت ستاد عتبات عالیات استان زنجان و نذورات مردم ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این پروژه در مرحله سازه چوبی، که از جنس چوب ساج برمه می باشد و  در مراحل بعدی آن قلم زنی و معرق بر روی چوب ، نقره و مس می باشد.

مسئول ستاد بازسازی شهرستان زنجان با اشاره به مشخصات طرح گفت: این طرح در ابعاد 7 متر طول و 4 متر ارتفاع ساخته که بدنیه اصلی آن از چوب و قسمت روی آن از نقره و قسمتی هم مس کاری خواهد شد که با آب طلا پوشیده می شود.

وی در ادامه گفت: ستاد عتبات عالیات استان زنجان بدون وابستگی به نهاد و ارگان و یا شخص خاصی اداره می شود.

زنجانی تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات سه وظیفه اصلی اعم از بازسازی حرم، تامین خدمات زائرین و گسترش صحن ها و حرم ها دارد.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد عتبات عالیات استان زنجان اظهار داشت: در سالهای اخیر این ستاد نسبت به گسترش صحن ها و بازسازی حرم های مبارک ساخت 12 پنجره فلزی گنبد حرمین العسگریین که هم اکنون بر روی گنبد نصب می باشد، درب مصلی امامین کاظمین از در باب القبله که بر روی آن نوشته شده است اهدایی مردم زنجان، درب روکش نقره حرم امام حسین(علیه السلام) و مشارکت در توسعه صحن حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) که در حال ساخت است را در کارنامه خود ثبت کرده است.

زنجانی در پایان به سهم مردم در این پروژه ها اشاره کرد و تصریح کرد: تمام پروژه ها و طرح ها فقط با مشارکت مردم و از طریق نذورات آنها ساخته و به بهره برداری می رسد و این برای پایتخت شور و شعور حسینی مایه مباهات هست که مردم در کنار اینکه به باقیات الصالحات خود فکر می کنند بلکه ارادت و علاقه خود را به ائمه اطهار نشان می دهند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین