عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
نمایشگاه و سایت اینترنتی پیامبر مهربانی آغاز به کار کرد.
عقیق:مراسم افتتاح نمایشگاه شماری از هنرمندان با عنوان پیامبر مهربانی و همچنین رونمایی از سایتی به همین نام در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم مجتبی آقایی دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به برگزاری نمایشگاه پیامبر مهربانی در سه بخش، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به منظور محکوم کردن هتک حرمت صورت گرفته به پیامبر اسلام برپا شده و هنرمندان به صورت خودجوش آثار خود را در سه بخش تصویرگری، نقاشی و آثار حجمی در معرض دید علاقه مندان قرار داده‌اند.

او اضافه کرد: نمایشگاه پیامبر مهربانی واکنشی به افراطی‌گری و خشونت‌طلبی است و در آن هنرمندان نسبت به هتک حرمت پیامبر اسلام اعتراض خود را بیان می‌کنند و برحفظ شأن ساحت انبیا الهی تأکید دارند. این نمایشگاه همزمان با جشنواره هنرهای تجسمی فجر برپاشده و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در این اقدام ارزشمند حضور دارند.

آقایی در ادامه به سایت "پیامبر مهربانی" اشاره کرد و گفت: این سایت نیز در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی و پیامبر اکرم(ص) طراحی شده و هنرمندان با پیوستن به آن نسبت به خشونت طلبی و حرکاتی که اخیراً صورت گرفته اعلام برائت می‌کنند. هنرمندان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف هنری با پیوستن به این سایت مواضع خود را به صورت صریح اعلام می‌کنند و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته فعالیت این سایت پس از جشنواره فجر نیز ادامه پیدا می‌کند.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایان خاطرنشان کرد: ما این اقدامات را برای دفاع از اصول اسلامی و ادیان الهی انجام داده‌ایم و امیدواریم تأثیرگذار باشد. این جشنواره که بیشتر به صورت گردهمایی خودمانی هنرمندان برپا شده اقدامی است تا بتواند هتک حرمت صورت گرفته نسبت به پیامبر و اسلام را پاسخ دهد.

در ادامه این مراسم کیوان کهریزی مسئول برگزاری نمایشگاه، ورک شاپ و پرفورمن در سخنانی اظهار کرد: سایت پیامبر مهربانی به صورت بین‌المللی و با دو زبان فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدوارم هنرمندان رشته‌های مختلف با پیوستن به این سایت علیه اقدامات صورت گرفته اعلام برائت کنند.

همچنین دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر و سایر برگزارکنندگان نمایشگاه پیامبر مهربانی در پایان جملاتی را در اعلام برائت از هتک حرمت پیامبر اسلام نوشتند.

سایت پیامبر مهربانی به آدرس www.kindnesfprophip.com فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین