عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
با حضور آیت‌الله نوری همدانی
حجت الاسلام اسماعیلی گفت: مراسم رونمایی از موسوعه کلمات حضرت صدیقه (س)، امام مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام هادی (ع)، امام عسگری (ع) و حضرت مهدی (ع) در قالب ۱۱ جلد ظهر امروز در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی رونمایی شد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی مدیر گروه علوم و حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با اشاره  به رونمایی از موسوعه کلمات معصومین (ع) در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: پژوهشکده باقر العلوم از سال 1368 فعالیت خود را با هدف کمک به مبلغان و طلاب کشور در بحث حدیث آغاز نموده  و تا کنون نیز با تلاش فضلای حوزه  اثار ارزشمندی از کلام معصومین(ع) را تهیه نموده است.

وی افزود: این موسوعه ارزشمند کلمات و سخنان گرانبهای ائمه اطهار (ع) از جمله حضرت صدیقه (س)، امام مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام هادی (ع)، امام عسگری (ع) و حضرت مهدی (ع) می باشد که در قالب 11 جلد تهیه  ورونمایی شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد:  همچنین ترجمه موسوعه امام حسین (ع) و کتاب‌های سیره پیامبر اکرم(ص) ، سیره امیر المومنین (ع)  و موسوعه سه جلدی شهادت ائمه معصومین (ع) با ترجمه فارسی توسط پؤوهشکده باقر العلوم(ع) تهیه و عرضه شده است.

مدیر گروه علوم و حدیث پژوهشکده باقر العلوم عنوان کرد: موسوعه ارزشمند امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نیز در حال جمع آوری می باشد که در آینده ای نزدیک به این مجموعه افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت:  این مجموعه ارزشمند از میان 167 عنوان کتاب در 700 جلد  با دقت بالایی جمع آوری شده است  که در این راستا  برخی از احادیث که با چارچوب شیعه مطابقت نداشته مطرح نشده است و با ملاک قرار دادن منابع شیعی از کتاب‌های اهل سنت نیز استفاده شده است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین