عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
پرچم و نماد امت واحده اسلامی همزمان با نامگذاری اولین جمعه هفته وحدت به نام روز رسول اکرم (ص) شب گذشته در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد.
عقیق: این پرچم مزین به گل رز محمدی است و نام مبارک حضرت محمد (ص) در درون این گل نقش بسته است. 

در زیر این گل در قالب هاله ای از نور دو برگ به نشانه دو دست برای امت واحده اسلامی قرار گرفته و نور آن اشاره به حضرت محمد (ص) دارد که با وجود پربرکتش جهانیان را روشن کرد. 

رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: پیامبر اکرم (ص) بنیانگذار وحدت بود و تنها چیزی که می تواند دردهای مسلمانان را علاج بخشد، وحدت و همدلی است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد محمدی گلپایگانیˈ به ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: آن حضرت بشیر و نذیر و رحمة للعالمین است، او کسی است که قرآن در مورد ایشان می فرماید: لولاک لما خلقت الافلاک و لذا ما افتخار می کنیم که پیرو چنین پیامبری هستیم. 

رییس دفتر مقام معظم رهبری، از دیگر ویژگی های پیامبر گرامی اسلام را طهارت مولد و صاحبنظری ایشان در همه علوم و زمینه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) عامل به گفته های خود بود و اولین کسی که به احکام الهی عمل کرد ایشان بود. 

محمدی گلپایگانی ادامه داد: تفاوت ایشان با دیگر افراد در این است که انسان های معمولی برای کسب مدارج علمی عمری را باید صرف کنند و همه امکانات را در اختیار داشته باشند، اما پیامبر گرامی اسلام (ص) امی بود و با این وجود به همه علوم آگاهی داشت. 

وی افزود: بنیانگذار وحدت، پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و این نکته مهم است که همه مذاهب اسلامی در اساس دین، هیچ اختلافی ندارند. 

وی ابراز امیدواری کرد که این وحدت همچنان ادامه پیدا کند و روزی برسد که همه جهانیان بتوانند یکپارچه و متحد در سایه اسلام زندگی شیرینی داشته باشند.

در این مراسم همچنین از تمبر یاد بود سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) با حضور آیت الله ˈمحسن اراکیˈ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، جشن های تعظیم ، تجلیل و تبیین شخصیت پیامبر اکرم (ص) در اولین جمعه از هفته وحدت همزمان با تهران در نقاط مختلف ایران و برخی پایتخت های مهم جهان به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد. 

برگزاری همایش نکوداشت آیت الله محمدعلی تسخیری در روز هفتم بهمن ماه و برگزاری بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در روزهای هشتم و نهم بهمن ماه با حضور متفکران و اندیشمندان 102 کشور اسلامی و غیر اسلامی از دیگر برنامه های هفته وحدت است. 


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین