عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
از بیش از نیم قرن خادمی استاد حبیب الله چایچیان در عرصه شعر آئینی و مدح اهل بیت علیهم السلام در اختتامیه طرح ملی بوی سیب تجلیل شد.

عقیق:در مراسم اختتامیه ششمین طرح ملی بوی سیب از نیم قرن خدمات استاد حبیب الله چایچیان متخلص به «حسان» در عرصه شعر آئینی تقدیر و تجلیل شد.

استاد حسان به عنوان میهمان ویژه این مراسم، با ایراد اشعار و سروده‌های خود به مدح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت.
 

استاد حبیب الله چایچیان با جسمی فرتوت و خسته و در حالی که با بیماری در این مراسم حضور پیدا کرده بود، اما مصداق کامل این شعر حافظ بود که:

هرچند پیر و خسته دل و ناتوان شدم / هرگه که یاد روی تو کردم جوان شدم

این پیشکسوت شعر آئینی با  نفس گرم و شور خاص خود این مراسم را به شعرخوانی، و اختتامیه بوی سیب را به حسینیه بوی سیب مبدل نمود و در آستانه میلاد حضرت رسول صلوات الله علیه و آله با تأسی به کلام ایشان که: حسین منی و انا من حسین؛ ادای دینی کرد به آن حضرت  با یاد حسین علیه السلام.

شاعر «امشب شهادت نامه عشاق امضاء می‌شود...» مطلع شعرخوانی خود را اینچنین آغاز نمود: ایران به نور عترت و قرآن منور است/ مارا لوای مهدی موعود (عج) برسر است/ اینجاست کشوری که فزون از هزار سال/ بر تارکش ولای علی سایه گستر است / اینجاست کشوری که در آن عالمی فقیه/ از لطف حق بر امت اسلام رهبر است.../ نبود به شرق و غرب حسانا امید ما/ مارا شعار، نغمه الله اکبر است.

حبیب الله چایچیان در ادامه شعری دیگر از اشعار به چاپ نرسیده خود را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه تقدیم نمود. در این شعر آمده است:به سر تا به پای وجودت سلام/ دمادم به غیب و شهودت سلام/ به هرجا روی لطف حق همرهت/ به گاه خروج و ورودت سلام/ به صوم و صلاه تو در روز و شب/ به وقت قیام و قعودت سلام/ به تکبیر تو در شروع نماز/ به تاثیر آن در وجودت سلام/ حسان! عشق مهدیست تا در دلت/ از آن عشق بر تار و پودت سلام

شاعر سوخته دل اهل بیت، در وصف جوانان خادم حسینی در فضای مجازی و خطاب به ایشان شعری پر از شور و حرارت حسینی خواند و اشک را بر چشم‌ها جاری کرد. در فرازهایی از این شعر بیان شد: ای که در سوک حسینی شور برپا می­کنی/ راضی از مهر و وفایت قلب زهرا می­کنی/ حجت بن العسکری در ماتمش صاحب عزاست/ او دهد فرمان و تو فرمانش اجرا می­کنی/ زنده می­گرداند این ماتم قلوب مرده را/ داستان عاشقان را چون که احیا می­کنی .../ یک نگاه لطف زهرا و علی مزد تو بس/ ای که در سوک حسینی شور برپا می­کنی/ می­کند شعرت حسان اجر رسالت را وصول/ چون به دلها عشق عترت را تو احیا می­کنی

در پایان شعر خوانی استاد حسان، مسئولین طرح ملی بوی سیب با اهدای لوح تقدیر و تابلو فرشی مزین به آیه مبارکه وان یکاد  به همراه سفر به کربلای معلی از این پیرغلام شاعر ابا عبدالله علیه السلام تقدیر کردند.
 
منبع:رادیو معارف
کدخبرنگار211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
يكي از همين دانشجوها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
0
0
سلام

خواهشا از اختتاميه اين مراسم اگه تصاويري داريد منتشر كنيد .

ممنون
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین