عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مرتضی جوادی آملی:
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: تنها منبع معرفتی که از آغاز تا کنون و تا قیامت از هر خطا و لغزشی مبراست و خدای عالم حفظ و صیانتش را خود بر عهده گرفته است قرآن مجید است.
عقیق:جمعی از برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه به همراه تعدادی از فارغ التحصیلان و نمایندگان جامعه المصطفی در کشورهای مختلف آفریقایی و آسیایی با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست این بنیاد، دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی در این دیدار با اشاره به مدرسه فکری و تفسیری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، به تشریح ابعاد مختلف منظومه فکری و تفسیری این مفسر و متأله بزرگ جهان اسلام پرداخت.

وی اذعان داشت: قرآن کریم و عترت طاهره هر دو کلام الهی را که به صورت وحی برای هدایت بشر نازل شده است در اختیار بشر قرار می دهند اما انسان باید برای استفاده و بهره مندی از قرآن و عترت طاهره که اکنون در اختیار بشر قرار دارد، راه ها و طرق گوناگون را بشناسد و دنبال کند.

مرتضی جوادی آملی افزود: آیت الله جوادی آملی می فرمایند: «عترت طاهره و سنت ائمه علیهم السلام برابر با قرآن و عدل قرآن است؛ اما آنچه از اهل بیت به عنوان نقل به ما رسیده است گزارش و نقل از سنت است و نقل از سنت، حکم سنت را ندارد و فاصله طولانی بین وحی و نقل وجود دارد؛ وحی مصون از هر خطایی و منزه است اما در نقل نیاز به تحقیق و تدبر جدی است».

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، قرآن کریم را تنها منبع معرفتی بشر دانست و اظهار داشت: تنها منبع معرفتی که از آغاز تا کنون و تا قیامت از هر خطا و لغزشی مبراست و خدای عالم حفظ و صیانتش را خود بر عهده گرفته است، قرآن مجید است؛ و اکنون تنها معیار معرفتی حق برای بشر قرآن است و حتی نقل از سنت پیامبر و همه روایات و احادیث باید به این کتاب اصیل که تنها معیار معرفتی حقانی است عرضه شود تا صحت و صدق و کذب آنها به وسیله قرآن مشخص شود.

وی در تشریح دیدگاه آیت الله جوادی آملی در خصوص جایگاه علم تفسیر در میان سایر علوم گفت: همه علوم و دانش های اسلامی بایستی به محک و میزان قرآن کریم درآیند. اینکه آیت الله جوادی آملی همه علوم مانند فقه، اصول، فلسفه، عرفان و سایر علوم را در معیار قرآن قرار می دهد و از منظر قرآنی آنها را می گذراند نشانه این دیدگاه حضرت استاد است که تنها معیار معرفتی قرآن کریم است.

وی در ادامه به بیان پاره ای از فعالیت های فرهنگی، علمی و پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء پرداخت و خواستار همکاری های بیشتر با فارغ التحصیلان جامعه المصطفی برای ترویج و شناساندن هر چه بیشتر منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جهان اسلام شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین