عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
آموزه های اسلام تابلوی ترسیم بهترین ها برای انسان در مسیر رسیدن به کمال و سعادت است تا جایی که روایات حتی راه و مسیر خوشایند خداوند را نیز معرفی کرده اند.
عقیق: امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «از محبوب ترين راه ها نزد خداوند دو جرعه است: جرعه خشمى كه با بردبارى آن را پس مى زنى و جرعه غمى كه با صبر دورش مى كنى و از محبوب ترين راه ها نزد خداوند دو قطره است: قطره اشكى كه در دل شب فرو مى چكد و قطره خونى كه در راه خدا به زمين مى ريزد و از محبوب ترين گام ها در راه خدا دو گام است: گامى كه مرد مسلمان با آن صفى را در راه خدا استوار مى كند و گامى كه براى صله رحم برداشته مى شود.»
همان حضرت (ع) می فرمایند: «از محبوبترين بندگان خدا نزد او، بنده اى است كه خداوند او را در برابر نفْسش يارى رساند . . . و از آب گوارايى كه آبشخورهاى آن برايش هموار و آسان شد، سيراب گرديد و سپس راه راست و هموارى را پيمود.»
و نیز فرموده اند: «راه راست و روشن [حق] را بپيماييد؛ و گرنه خداوند به جاى شما كسانى ديگر را به پيمودن آن وا خواهد داشت.»
امام صادق (ع) فرموده اند: «به خدا قسم ما همان راه خداييم كه خداوند به پيمودن آن فرمان داده است. به خدا ما همان راه راست هستيم، به خدا ما همان كسانى هستيم كه خداوند بندگان را به اطاعت از آنان فرمان داده است.»

پی نوشت ها:
غررالحکم
میزان الحکمه
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین