عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
حجت الاسلام شاکری خبر داد:
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی، حدیثی از مقام علمی آیت الله جوادی آملی تجلیل می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام رضا شاکری در نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی، حدیثی که در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۱۲۰ ملیت در جامعه المصطفی العالمیه حضور دارند، اظهار داشت: این طلاب به دنبال این هستند که علوم، متد و روش اهل بیت(ع) را فرا بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام راحل با فنا در الله، بقا را برای انسان به ارمغان آورد که کاری پیامبرگونه بود، ادامه داد: امام خمینی(ره) فرموده‌اند: اگر قرآن نبود باب معرفه الله بسته بود از قرآن غفلت نورزید که مسلمانان در طول تاریخ هرچه دارند از برکات سرشار این کتاب مقدس است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: جشنواره بین المللی قرآنی، حدیثی با اهداف متعالیه عجین شده، که مهم‌ترین آن اینست که، آموزه‌های انسان ساز قرآن را به مخاطبان عرضه کنیم.

حجت الاسلام شاکری گفت: هدف عمده این جشنواره ارتقای انس با قرآن و قرآن محوری است، که ثقلین را هم به همراه دارد؛ هم کتاب خدا، هم نهج البلاغه و هم صحیفه سجادیه را عرضه کردیم.

وی با بیان اینکه قرآن نور است و کلید آن اهل بیت عصمت و طهارت، عنوان کرد: با این گونه جشنواره‌ها به دنبال این هستیم که استعدادهای نخبگان، افراد مستعد قرآنی و حدیثی را از ملیت‌های مختلف شناسایی کنیم.

حجت الاسلام شاکری گفت: در واقع این گونه برنامه‌ها باعث می‌شود که در پایان دوره تحصیلی طلبه یک دوره قرآن را هم گذرانده است.

شرکت ۱۳هزار طلبه در بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی حدیثی

وی با اشاره به اینکه از نکات مهم این جشنواره معرفی الگوهای قرآنی کم نظیر و بی‌نظیر است، ادامه داد: هر ساله یکی از علما به عنوان الگوی قرآنی در جشنواره بین المللی قرآنی حدیثی معرفی می‌شوند؛ که در جشنواره امسال در اختتامیه مراسم، آیت الله جوادی آملی به عنوان الگوی قرآنی معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی، تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه این نهاد قرآن‌مدار است، اظهار داشت: توسط این جشنواره‌ها متوجه می‌شویم که فرآیند آموزشی و تربیتی ما در بحث قرآن و روایت چه اندازه موفق بوده است.

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه تاکید بر سیر مطالعاتی قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از اهداف ما است، ابراز کرد: طلاب داخل و خارج از کشور در ۶۰ نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه حضور دارند که در این مسابقه شرکت داده شدند و ۴۰ نمایندگی زمینه حضور در جشنواره بین المللی قرآنی حدیثی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار طلبه در شعب ایران و خارج از کشور در مجموع در جشنواره شرکت کردند، گفت: یکی از نکات مهم این جشنواره رعایت تفاوت‌ها و سطوح است، طلبه‌ای که در ابتدای راه قرار دارد با طلبه دکتری متفاوت است و در هر مقطعی با توجه به وضعیت علمی آنها سئوالات طراحی شده است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث به همراه آئین نکوداشت مقام علمی آیت‌الله جوادی آملی چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۹ در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین