عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۶
سخنراني حرم حسيني با اشاره به اين‌كه خداوند با نعمت ولايت و رهبري بر بشريت منت نهاده است، گفت: ولايت مهم‌ترين نعمت خداوند براي بشريت است.
عقیق: حجت الاسلام سيدرضا مدرسي، سخنران حرم حضرت سيدالشهدا(ع) در جمع زايران ايراني عتبات عاليات با اشاره به حديثي از امام محمدباقر اظهار داشت: ولي و سرپرست حقيقي انسان خداي متعال است و پس از خداوند، انبيا و جانشينان معصوم آنها بر انسان به اذن الهي ولايت دارند.
وي با اشاره به آيه آيه ۵۵ سوره مائده ‹ انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة و يؤتون الزكاة و هم راكعون خاطرنشان كرد: مراد از الذين آمنوا در اين آيه علي (ع) است كه پس از پيامبر (ص) خليفه و جانشين بلا فصل او در امر ولايت است. در زمان غيبت معصوم نيز، فقيه عادل جامع الشرايط، ولي و سرپرست مومنان است.
حجت الاسلام مدرسي با بيان اين‌كه مهم‌ترين و عظيم‌ترين و مؤثر‌ترين نعمت خداوند به خلق، نعمت ولايت اهل بيت (ع) است، افزود: خداوند به وسيله اهل بيت به ديگران نعمت مي‌دهد. بي انصافي است كه كسي آب و نان را نعمت بداند امّا دين، ولايت اهل بيت و امام معصوم را نعمت نداند.
سخنران حرم حسيني خواستار قدرشناسي از نعمت ولايت شد و گفت: ولايت نعمتي مهم است كه درك آن انسان را در مسير هدايت ولايي قرار مي‌دهد، حركت در مسير روشن اهل بيت سعادت دنيا و آخرت به همراه دارد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین