عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
آیت‌الله نوری‌همدانی:
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: یکی از برکات انقلاب این است که امام راحل چهره واقعی غرب را به مردم نشان داد.
عقیق: آیت‌الله نوری همدانی در دیدار کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با وی گفت: انقلاب اسلامی یک رخداد و رویداد بود که در جهان اثر گذاشت. اولین رکن انقلاب این است که اسلام ناب را به زندگی ایرانیان اهدا کرد و به اسلام شناساند و مردم را به طرف اسلام جلب کرد و مستضعفان جهان را بیدار و مستکبران را پریشان کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب مهمترین رکنش اسلام است و باید ارزش‌های اسلام را حفظ کنیم، افزود: دومین رکن انقلاب مردم هستند. امام خمینی (ره) مردم را به میدان مبارزه دعوت کردند، خداوند هر پیامبری را که برگزید آن پیامبر اول به سراغ مردم رفتند و مردم را با خود همراه و همگام کردند تا ابراهیم توانست با نمرود مبارزه و موسی توانست با فرعون مبارزه کند.
نوری‌همدانی اظهار کرد: در زمان استکبارگران مردم تحت سیطره استبداد داخلی و خارجی قدرت خود را از دست داده بودند. امام (ره) به مردم قدرت و ‌خودباوری داد و مردم را به میدان آورد.
وی خاطرنشان کرد: مردم قبل از انقلاب در برابر استکبار و ابرقدرت‌ها دچار خودباختگی بودند. یکی از برکات انقلاب این است که امام چهره واقعی غرب را به مردم نشان داد، به مردم فهماند که این مستکبرین سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما را به دست گرفته بودند و مردم در این استکبار سرکوب شده بودند.
نوری همدانی با اشاره به اینکه دین اسلام دین وحدت و اتحاد بوده و سه رکن اصلی انقلاب دین و وحدت، مردم و ولایت فقیه هستند و باید به این سه رکن بیش از پیش پایبند بود، گفت: باید قدر این مردم را دانست،‌ این مردم بودند که در راه انقلاب جان دادند،‌ از خودگذشتگی و فداکاری کردند تا انقلاب تشکیل شد،‌ به همین دلیل امام (ره) تاکید داشتند که باید قدر مردم را دانست و به مردم خدمت کرد.

منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین