عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
دبیر ستاد احیای زکات کشور عنوان کرد:
دبیر ستاد احیای زکات کشور گفت: زکات یک ریالش در اختیار کسی نیست و باید در همان منطقه مصرف شود.
عقیق:حسین نبی‌لو در همایش فریضه عظیم زکات گفت: استان مازندران به لحاظ پرداخت زکات رتبه اول کشور را دارد و ضرورت دارد تا پرداخت زکات در استان نظام مند شود.

وی با اشاره به مصوبه شورای ستاد زکات مرکز در نظام‌مند کردن زکات افزود: شورای زکات استان و شهرستان باید تلاش کنند تا مصوبه‌های ستاد زکات کشور را در استان اجرایی و عملیاتی کنند.

دبیر ستاد احیای زکات کشور تصریح کرد: از وجوه زکات یک ریال هم در اختیار کسی نیست و هیچ مدیری نمی‌تواند یک ریال از زکات روستایی را به روستای دیگر ببرد.

وی افزود: شورای زکات در شهرستان‌ها و استان باید هر دو ماه یک بار جلسه داشته باشند و در این جلسات به مسائل زکات و چگونگی تبلیغ و مصرف زکات بپردازند.

نبی‌لو اظهار کرد: برنامه‌های ابلاغ شده شورای مرکز زکات به همه استان‌ها ابلاغ شد و باید شورای زکات استان سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سال 94 انجام دهد.

وی افزود: 24 نفر مسئول زکات در شهرستان هستند و 1700 نفر از علما در مازندران به صورت چهره به چهره به تبلیغ این فریضه پرداختند.

دبیر ستاد احیای زکات کشور با بیان این‌که «همه مراجع به دریافت زکات مستحبی فتوا دادند» اظهار کرد: ائمه جمعه هر دو ماه شخصا باید دعوت نامه بزنند و برنامه‌ها را به اعضا ارایه کند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین