عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
رسانه هاي سعودي از ورود واگنهاي قطار حرمين به مدينه منوره خبر دادند.
عقیق:عكاظ نوشت: واگنهاي قطار حرمين شريفين وارد مدينه منوره شد به طوري كه انتظار مي‌رود نصب و اتصال واگنها و فعاليت آزمايشي قطار پس از آن آغاز شود.
براساس اين گزارش، پيش بيني مي‌شود اين اقدامات طي حداكثر دو ماه انجام شود و راه اندازي نهايي هم تا قبل از شش ماه آينده صورت گيرد.
منابع نزديك به پروژه قطار حرمين اعلام كردند: با بهره برداري از اين پروژه، هر يك ربع ساعت، يك قطار از مدينه منوره به سمت مكه مكرمه و جده به راه خواهد افتاد و مسافتي كه زايران طي خواهند كرد، دو ساعت بدون توقف خواهد بود.
در صورت توقف قطار در ايستگاه رابغ يا جده، زمان حركت قطار حرمين شريفين به دو ساعت و نيم خواهد رسيد. سرعت قطار حرمين شريفين، ۳۰۰ كيلومتر در ساعت خواهد بود و فعاليت آن تا ساعت ۱۲ شب خواهد بود.

تاكيد حجار بر توسعه خدمات حج و عمره
بندر بن محمد حجار وزير حج عربستان بر ضرورت تجديد ساختارهاي اداري و مالي و فناوري وزارت حج سعودي براي تعامل و رويارويي با چالشهاي حال و آينده در سايه افزايش چشمگير تعداد حجاج و عمره گزاران تاكيد كرد و گفت: وزارت به ارتقاي سطح خدمات رساني و تقويت ماموريتهاي نظارتي و كنترلي چشم دوخته است.
حجار گفت: وزارت حج ماموريت استقبال از كاروانهاي حجاج و عمره گزاران و زايران و نظارت بر خدمات بخش خصوصي در زمينه حمل و نقل و اسكان آنها را برعهده دارد و به همين براي توسعه اين بخشها تلاش مي‌كند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین