عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اسلام آمریکایی را مانع وحدت دانسته و گفت: یکی از اهداف دشمنان در توهین به شخصیت رسول اکرم (ص)، هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام است.
عقیق:آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه(8 بهمن) در نشست مطبوعاتی خود پیرامون دستاوردهای بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: کنفرانس امسال به طور متفاوت با سال‌های قبل به لحاظ کیفیت و کمیت برگزار شد و حدود هزار نفر از شخصیت‌های داخلی و خارجی حضور داشتند که 450 نفر از آن‌ها میهمانان خارجی بودند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: شخصیت‌های خارجی فراوانی از جمله مفتیان و علمای برجسته اهل تسنن، وزرا، نمایندگان مجالس سنا و عادی کشورهای اسلامی،‌ شخصیت‌های ادبی،‌ علمی،‌ هنری، رسانه‌ای و دانشگاهی خارج از جهان اسلام در این کنفرانس حضور داشتند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه‌های انجام شده در کنفرانس بیست و هشتم وحدت اسلامی پرداخت و ابراز داشت: برای علمای مقاومت دینی کمیسیونی تشکیل شد، همچنین رایزنی‌های بسیار خوبی از شرکت‌کنندگان در عرصه بازرگانی و کارهای گوناگون اقتصادی انجام شد و اصل این ایده در روابط اقتصادی و در میان فعالان اقتصادی مورد استقبال قرار گرفت.

* تشکیل کمیسیون «احزاب مقاومت اسلامی» برای اولین بار در طول تاریخ کنفرانس وحدت

اراکی تصریح کرد: یکی از مهمترین کمیسیون‌ها،‌ کمیسیون‌هایی که برای اولین بار در تاریخ کنفرانس وحدت تشکیل شد، کمیسیون احزاب مقاومت اسلامی بود، چرا که حضور فعالان سیاسی در عرصه تقریب،‌ بسیار ضرورت دارد و سازمان‌های سیاسی باید در عرصه تقریب حضور یافته و ما را یاری رسانند که احزاب مقاومت از کشورهای اسلامی، مقاومت اسلامی فلسطین، مقاومت اسلامی لبنان،‌سوریه و عراق، حضور پررنگ و فعال‌تری داشتند، بنابراین کمیسیون احزاب از فعال‌ترین کمیسیون‌هایی بود که شکل گرفت و در دست آماده‌سازی است.

*حضور بانوان در هیأت رئیسه، افتتاحیه و اختتامیه کنفرانس وحدت بسیار چشمگیر و قابل توجه بود

وی کمیسیون بانوان را از دیگر کمیسیون‌‌های فعال در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برشمرد و گفت: کمیسیون بانوان از دو سال قبل با توجه به اهمیت بانوان و ضرورت بهره‌برداری از توان آن‌ها در عرصه تقریب شکل گرفت، همچنین اتحادیه بانوان جهان اسلام تشکیل شده و اعضای اتحادیه از نقاط مختلف در آن حضور داشتند و حضور بانوان در هیأت رئیسه، افتتاحیه و اختتامیه کنفرانس وحدت، بسیار چشمگیر و قابل توجه بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: کمیته مساعی حمیده نیز با حضور شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام شکل گرفت و در مناطق بحرانی مانند سوریه و لبنان وارد کار خواهد شد و «علامه بدرالدین حسون» هم‌ اکنون هیأت رئیسه مجمع عمومی مجمع تقریب را به عهده دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن ولادت رسول اعظم(ص) اظهار داشت: جشن میلاد نبی مکرم اسلام در نقاط مختلف کشور،‌ استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شد، پیامبر اسلام به عنوان نماد وحدت ما به شمار می‌رود که یکی از اهداف دشمنان توهین به حضرت رسول(ص) و هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام است.

*دشمنان اسلام تلاش می‌کنند محور وحدت را با توهین و تمسخر از کار بیندازند

اراکی تصریح کرد: مهمترین استراتژی دشمنان جهان اسلام و استکبار جهانی، شکستن پیوند وحدت جهان اسلام، ایجاد جنگ و خونریزی، ستیز و دشمنی بین گروه‌های مختلف و اتباع جهان اسلام است، بنابراین توهین به حضرت رسول(ص) یکی از راهبردهای دشمنان اسلام به شمار می‌رود و آن‌ها سعی دارند محور وحدت را با توهین و تمسخر از کار بیندازند.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای بزرگداشت هفته وحدت، وجود مقدس رسول اکرم(ص) و تکریم ارزش‌هایی که ایشان نماد آن‌ها هستند، نسبت به ترویج برنامه‌های جشن هفته وحدت اقدامات بسیاری انجام دادند و جشن‌های باشکوهی ویژه مذاهب اسلامی در شهرهای مختلف شیعه و سنی نشین برگزار کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: امسال جشن ولادت پیامبر(ص) در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با حضور جمع کثیری از میهمانان داخلی و خارجی و با سخنرانی سید حسن خمینی برگزار شد.

وی برگزاری جشنواره شعر رسول رحمت در شهر مقدس قم را از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای بیست و هشتمین کنفرانس وحدت برشمرد و ابراز داشت: این جشنواره در دو بخش عربی و فارسی برگزار شد، 1500 قطعه شعر ناب به جشنواره رسید و از میان کسانی که در مورد شخصیت حضرت رسول(ص) شعری سروده بودند، تقدیر شد و اشعار منتخب در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

* کمپین «LOVE MOHAMAD» در رساندن پیام رهبری به جهان فعال عمل کرد

اراکی اظهار داشت: کمپین «LOVE MOHAMAD» از دو سال پیش به وسیله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شده بود و امسال نیز توانست در رساندن پیام تقریب به جهان نقش خوبی ایفا کند و درباره پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری و رساندن این پیام به سراسر به ویژه جوانان، فعال عمل کند که عموماً جوانان 15-25 سال اعضای این کمپین را تشکیل می‌دهند.

* بیانیه اختتامیه بیست و هشتمین وحدت اسلامی از مهمترین بیانیه‌هایی بود که کنفرانس وحدت بود

وی گفت: بیانیه اختتامیه بیست و هشتمین وحدت اسلامی از مهمترین بیانیه‌هایی بود که کنفرانس وحدت تهیه و منتشر شد که می‌تواند به عنوان یک منشور وحدت مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دیدار میهمانان این کنفرانس با مقام معظم رهبری و ارائه راهکار و تعیین راهبرد وحدت در جهان اسلام از مهمترین اقدامات کنفرانس وحدت بود که بیانات رهبری در خصوص اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی از محورهای مهم این دیدار بود که امیدوارم مورد توجه عناصر فعال و دلسوز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: کمیته حقوقی برای پیگیری حقوق از دست رفته قربانیان تکفیر و فرقه‌گرایی در جهان کنونی تشکیل شد و امید می‌رود نقش مؤثری در دفاع از حقوق مسلمانان و محکوم کردن حرکت‌های تکفیری انجام شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین