عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
رئیس مؤسسه رواق حکمت و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر لزوم شناخت هرچه بیشتر سیره اهل بیت(ع) گفت: هم اکنون تنها بخش کوچکی از میراث ائمه اطهار(ع) شناسایی شده است.
عقیق: آیت الله "مهدی هادوی تهرانی" در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نشست علمی " حقوق بشر از دیدگاه پیامبر (ص)" که پیش از ظهر امروز در کتابخانه این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: ولادت رسول اکرم(ص) سرآغاز فصل تازه‌ای در تاریخ بشریت است.

وی ادامه داد: ایشان برگزیده شدند تا آخرین پیام الهی را به بشر برسانند و از آنجایی که تمام اعمال خداوند از روی حکمت است، سرزمین حجاز و زبان عربی بهترین مکان و بهترین زبانی هستند که می‌توانستند بستری برای بعثت آخرین نبی خدا فراهم کنند.

پیام الهی اختصاصی به زبان یا مکان خاصی ندارد

رئیس مؤسسه رواق حکمت با بیان اینکه پیام الهی اختصاصی به زبان یا مکان خاصی ندارد و برای استفاده همه بشریت است، گفت: برای ماندگاری پیام خداوند دو عامل اصلی وجود دارد که اولین آن کمال دین و جامع بودن آن برای رفع نیازهای بشریت در تمام زمان‌ها است.

وی اضافه کرد: عامل دوم مصونیت دین خدا از تحریف است و برای این منظور دو عنصر مهم  کتاب الهی و وجود ائمه اطهار (ع) ضروری بود تا دین تحریف نشود.

وجود کتاب و سنت بدون دیگری ممکن نیست

آیت الله هادوی اظهار داشت: وجود کتاب و سنت بدون دیگری ممکن نیست و اگر قرآن تنها و بدون همراهی ائمه(ع) در نظر گرفته می شد، امکان مصونیت آن کم می‌شد.

وی با بیان اینکه اهل بیت در اصطلاح قرآنی شامل خود رسول اکرم(ص) و افراد خاص برگزیده ایشان بودند، گفت: این عزیزان مسئول ارائه تفاسیر معیار قرآن بودند و این مسئولیت از تاویلات حدیث ثقلین بود.

استاد حوزه علمیه قم، افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) وظیفه معرفی مکتب این عزیزان را به جهان دارد و میراث اهل بیت(ع) آنگونه که باید شناسایی نشده و در واقع هم اکنون تنها بخش اندکی از این میراث شناسایی و استفاده شده است.


منبع: خبرگزاری مهر
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین