عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی توهین به پیامبر عظیم‌الشان اسلام را به دور از انسانیت دانست و گفت: غرب باید به دلیل درج کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص)، ماجراجویی را کنار گذاشته و از مسلمانان عذرخواهی کند.
عقیق:این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اهانت نشریه فرانسوی به مقام شامخ رسول الله(ص) را محکوم کرد و گفت: امروز تمام جهان اسلام به سبب اهانت غربی‌ها به پیامبر عظیم الشان اسلام خشمگین است و موج نفرت و انزجار از کار آن مجله فرانسوی که دولتمردان غربی از آن حمایت کردند همه جا را فرا گرفته است.

وی اظهار کرد: گروهی از تکفیری‌های دست پروده غرب به فرانسه رفته و دست به جنایتی زدند، جنایتی که همه ما آن را محکوم می‌کنیم، ترور در هر لباسی و برای هر گروهی محکوم است.

وی اظهار کرد: اما رجال سیاسی غرب به جای این‌که سرچشمه را بخشکانند و کمک‌های خود را به این گروه تکفیری قطع کنند، ورق را برگرداندند و دست به ماجراجویی عجیبی زدند و مساله را به مقابله با جهان اسلام تبدیل و به پیامبر اسلام (ص)اهانت کردند و هر روز بر لجاجت خود افزودند و نسخه‌های بیشتری از کاریکاتور موهن چاپ و منتشر کردند و نام آن را حمایت از آزادی بیان گذاشتند!

این مرجع تقلید تاکید کرد: کمترین نشان انسانیت این است که به دیگران آزار نرسانیم، اهانت به پیامبر اسلام(ص) خنجری است که به قلب مسلمانان فرو می‌رود، آیا این کار مفهوم آزادی بیان است؟ اگر کسی کمترین احساس انسانی داشته باشد به خود اجازه چنین کاری نمی‌دهد.

آیت‌الله مکار‌م‌شیرازی افزود: عجیب این که هنگامی که پاپ شجاعانه از این کار نهی می‌کند نخست وزیر انگلستان حرف او را کنار می‌زند و می‌گوید ما می‌خواهیم توهین کنیم.

وی تاکید کرد: خوب است غربی‌ها بر سر عقل آیند، فکر کنند معنای آزادی بیان را بفهمند، ماجراجویی را کنار گذاشته، از مسلمانان عذرخواهی کنند و دنیا را به بی ثباتی و نا آرامی نکشانند چراکه در این صورت دامان خود آنها را خواهد گرفت.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امیدواریم خدای متعال همه را هدایت کند، مسلمانان نیز بیدار شوند و دشمنان خود را بشناسند؛ عده‌ای که فریب غرب را خورده‌اند با پیش آمدن این مسائل ماهیت غربی‌ها را بهتر متوجه می‌شوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت و با تاکید بر این‌که «بر اساس حدیث امام عسگری(ع) با تقواترین و با ورع‌ترین مردم کسی است که هنگام شبهات توقف کند و سراغ مشتبهات نرود» گفت: اگر احتمال می‌دهیم مالی حرام و مجلسی آلوده است، سراغ آن نرویم؛ بنابراین انسانی که از شبهات دوری می‌کند مرتکب فعل حرام نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: همه بویژه اهل علم به پرهیز از محرمات بسنده نکنند، از شبهات هم اجتناب کنند، چیزی که آلوده است و احتمال می‌دهیم خلاف رضای امام زمان(عج) است، اجتناب کنیم تا الگویی برای دیگران باشیم.

وی افزود: عابدترین مردم نیز کسی است که روی واجبات تاکید می‌کند، عبادت تنها نماز و روزه نیست، امر به معروف و نهی از منکر، ارشاد جاهل و تنبیه غافل هم واجب شرعی است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اما زاهدترین مردم کسی است که حرام را ترک کند؛ البته زهد به معنای بیگانگی از دنیا نیست، بلکه اسیر نبودن در چنگال دنیا است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم در وهله اول خودمان به این دستورات انسان ساز عمل و در وهله بعدی دیگران را به انجام آن دعوت کنیم.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین