عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
سخنران سرداب حضرت عباس (ع) :
سخنران سرداب حضرت عباس (ع) با اشاره به اين كه همه جاي كربلا عطر خدا را مي دهد، بيان داشت: ما امروز به كربلا آمده ايم تا به حسين (ع) لبيك بگوييم.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين «ميرداماديان» كه با يك كاروان يك هزار نفره زائران شهر قم به كربلاي معلي سفر كرده، با بيان روايتي از امام محمد باقر (ع) گفت: امام پنجم شيعيان فرمودند هر بار كه به حرم امام حسين (ع) مشرف شدي ۷ بار «لبيك يا حسين» بگو.

ميرداماديان با بيان اين كه امام حسين (ع) همه را به سوي خدا دعوت مي‌كند، افزود: بنا به فرموده امام جعفر صادق (ع) امام حسين (ع) در روز قيامت به دنبال زائران خود مي‌گردد تا آنها را شفاعت كند.

وي سرزمين كربلا را بسيار مقدس دانست و اظهار داشت: حضرت موسي (ع) در سرزمين كربلا به رسالت مبعوث شد و خدا افضل‌تر از سرزمين كربلا سرزمين خلق نكرده است.

سخنران سرداب حضرت عباس (ع) در ادامه با اشاره به حضور ميليوني زائران حسيني در مراسم سالروز اربعين حسيني (ع) گفت: كسي كه مي‌خواهد بخشي از عظمت امام حسين (ع) را درك كند بايد در ايام اربعين در كربلا باشد و از نزديك اين حماسه را نظاره گر باشد.

وي همچنين با اشاره به خصايص كم نظير حضرت عباس (ع) وي را پدر فضيلت و شجاع‌ترين رزمنده دوران خويش معرفي كرد و بيان داشت: حضرت ابوالفضل (ع) جان خود را براي حفظ و حمايت از امام حسين (ع) و خاندان مطهرش با خدا معامله كرد.

پس از ايراد سخنان ميرداماديان، دو تن از مداحان اهل بيت (ع) به مرثيه سرايي در مدح امام حسين (ع) و خاندان مطهرش پرداختند.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین