عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
نماينده بعثه‌‌ مقام معظم رهبري در مدينه منوره مطرح كرد؛
نماينده بعثه‌‌ مقام معظم رهبري در مدينه منوره در جمع نخبگان و فرهيختگان زائر سرزمين وحي از راه‌اندازي شهرك و شبكه حج در آينده نزديك خبر داد و اظهار داشت:قرار است در آينده شهركي ساخته شود زائران بتوانند با اماكن مقدسه و دراصل با اداب حج بيشتر آشنا شوند تاكنون مقدمات اين مهم آماده شده است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين مرتضي خادمي دستجردي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره روز سه شنبه با جمعي از نخبگان و فرهيختگان زائر در دفتر بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره ديدار كرد وگفت: خوشحال هستم كه در سرزمين وحي نخبگان و فرهييختگان را مي‌بينيم وبه لطف باري تعالي از معنويت وعطر دل انگيز مسجد النبي و ائمه بقيع (ع) بهره كافي را مي‌بريد.

وي در ادامه گفت: ما همه سالها در مدينه منوره و مكه مكرمه جلساتي را با شما نخبگان و فرهيختگان عزيز كه سرمايه و آينده ساز ايراني اسلامي هستيد داريم تا از ديدگاهها و نقطه نظرات شما آكاه شويم و امروز در مدينه اولين جلسه را با شما برگزار مي‌كنيم.

خادمي با بيان اميدوراي كه اين جلسات همچون سالهاي قبل ادامه دار باشد افزود: از اينكه هر ساله به تعداد عمره گزاران و حجاج نخبه و تحصيل كرده اضافه مي‌شود جاي بسي افتخار است و در جلساتي كه بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي‌كند حدود ۵۰ تا ۲۵۰ نفر از نخبگان شركت كرده و در جلسات حاضر مي‌شوند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره همچنين در ادامه نحوه گزينش روحاني كاروان‌ها كه زائران از آنان بهره مند هستند توضيح داد و تصريح كرد: براي شماعزيزان در سايت پايگاه حج امكاناتي از جمله كتابخانه و آموزش عربي وجود دارد كه مي‌توانيد به آن مراجعه و از منابع آن استفاده كنيد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج به دنبال راه اندازي شبكه اي شبانه روزي به نام حج هست افزود: با افتتاح شبكه حج مي‌توانيم با شناخت شما يا افرادي كه اطلاعات كافي از حج و عمره دارند استفاده بيشتري كنيم و بينندگان نيز استفاده كافي ببرند، اميد واريم اين مهم هر چه سريعتر صورت بگيرد.

نماينده بعثه در مدينه منوره در ادامه اظهار داشت: قرار است در آينده شهركي ساخته شود زائران بتوانند با اماكن مقدسه و دراصل با اداب حج بيشتر آشنا شوند تاكنون مقدمات اين مهم آماده شده است.

خادمي در ادامه افزود: هدف ازاين پروژه آماده سازي و شبيه سازي بيشتر براي آموزش زائران است تا به هنگام حضور در سرزمين وحي و انجام اعمال آشنايي بيشتري با محيط داشته باشند.

وي با بيان اينكه حق بر باطل پيروز است گفت: بايد كار كنيم تا نزد بارتعالي هميشه طرف حق باشيم و خدا ما را از باطل و ناحق دور بدارد.

در پايان نشست برخي از نخبگان و فرهيختگان ديدگاهها و نظرات خو را بيان داشتند و ديگر حاضران نظرات و پبشنهادات خود را مكتوب به مسئول بعثه مدينه منوره تحويل دادند تا اين نكته نظرات به نمايندگي ولي فقيه در بعثه منعكس گردد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین