عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
همزمان با نهم ربيع‌الاول، روز آغاز ولايت و امامت حضرت صاحب‌الزمان (عج) زائران ايراني در صحن باصفاي حرم مطهر حسيني به ابراز ارادت به پيشگاه اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) پرداختند.
عقیق: در مراسمی كه بعد از نماز صبح در صحن با صفای حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، صدها نفر از زائران ايراني آغاز ولايت امام زمان(عج) را گرامي داشته و با آن امام همام تجديد ميثاق كردند.

امروز كربلا حال و هواي ديگري داشت و زائران يك‌صدا نواي يا صاحب‌الزمان(عج) سر داده و در كنار گودال قتلگاه به ايشان استغاثه كرده و به ياد مصيبت‌هاي عمه سادات حضرت زينب كبري(س) اشك ريختند.

در اين مراسم كه توسط بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد، حجت الاسلام عبدالله گلشن ضمن تبريك اين روز فرخنده گفت: براي سلام دادن به امام و ارتباط برقرار كردن با ايشان٫ بايد از هر چه كه ما را از اهل بيت(ع) و دين الهي جدا مي‌كند، متمايز شويم تا بتوانيم با ايشان ارتباط برقرار كنيم. همچنان كه در مراحل سير و سلوك اول توبه و تخليه قرار دارد و پس از آن تحليه و تجليه (حلول اسماء الهي و تجلي انوار حق) مي‌آيد. 

گلشن افزود: تقرب جستن به پروردگار در اين زمان و مكان نوراني و بلكه در تمام روزها و لحظات زندگي با بيزاري از دشمنان اهل‌بيت(ع) همراه است. 

وي افزود: خداوند در آيه 57 سوره احزاب كساني را كه موجب آزار و اذيت پيامبر(ص) مي‌شوند، مورد تنفر و بيزاري قرار داده است كه نشان‌دهنده اهميت تبري از دشمنان اهل‌بيت عليهم‌السلام است.

در اين مراسم همچنين مداح اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) به ذكر مصيبت و نوحه‌خواني پرداخت.


منبع: خبرگزاری حج
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین