عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
سخنران سرداب حضرت عباس (ع):
سخنران سرداب حضرت عباس(ع) با بيان اين كه عزت و توفيق انسان در دستان خداست، اظهار داشت: تبعيت از خدا تضمين كننده سعادت انسان است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين «محمد خديري» با اشاره به ۲ ملاك انسان خوب در آيه ۲۹ سوره رعد در قرآن كريم، گفت: از ديدگاه قرآن كريم، ايمان و عمل صالح دو خصيصه براي انسان خوب بشمار مي‌روند.
وي افزود: انسان مومن همه چيز را از خدا مي‌خواهد و همواره تسليم اوامر الهي است.
سخنران سرداب حضرت عباس (ع) زيارت به ويژه زيارت امام حسين (ع) را از مصاديق اعمال صالح دانست و گفت: شيخ عباس قمي (ره) ثواب يك شب ميهمان امام حسين (ع) بودن را برابر با دويست سال عبادت مي‌دانست.
خديري همچنين با اشاره به سخن امام خميني (ره) ادامه داد: امام راحل مي‌فرمود كه ۱۲۴ هزار پيامبر اگر يك جا جمع شوند با هم اختلافي ندارند، چرا كه حرفي از خود ندارند، بلكه دستورات خدا را انتقال مي‌دهند.
وي در ادامه به كسب لقمه حلال و تاثير آن در زندگاني افراد پرداخت و بيان داشت: عمل صالح فقط با پول حلال و پاك ميسر است و كار خوب با پول حرام نه تنها براي انسان ثوابي ندارد بلكه براي او گناه هم محسوب مي‌شود.
خديري با اشاره اين كه در برخي كارها صداقت كنار رفته و جاي آن را حرام خواري و گناه گرفته اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي بنده خوب خدا، پرهيز از لقمه حرام و كسب مال حلال است.
سخنران حرم حضرت عباس (ع) در خاتمه با اشاره به روايتي از امام جعفر صادق (ع) گفت: امام ششم شيعيان فرموده اند كه ترك يك لقمه حرام بهتر از هزار ركعت نماز مستحبي است.
پس از مراسم سخنراني يكي از مداحان اهل بيت (ع) در مدح امام حسين (ع) و خاندان مطهرش به مرثيه سرايي پرداخت.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین