عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
امام جمعه موچش کردستان گفت: همان گونه که پیامبر(ص) دشمنانی مانند ابوجهل و ابولهب داشت و در طول تاریخ هم این دشمنی ادامه داشته، امروز برخی روزنامه‌ها، روزنامه‌نگاران و سایت‌ها هم ابوجهل‌های زمانه هستند.
عقیق:ماموستا بهمنی امام جمعه موچش کردستان با محکومیت اقدام توهین‌آمیز نشریه «شارلی ابدو» فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) ابراز داشت: ما علما و متفکرات اهل سنت شافعی مذهب کردستان این عمل ننگین رامحکوم می‌کنیم، این عمل از این نشأت می‌گیرد که دشمنان در برابر حق و حقیقت رسول الله(ص) ذلیل و خوار هستند.

وی افزود: دشمنان در برابر منطق دین مبین اسلام نمی‌تواند کاری انجام دهند و منطقی ندارند، لذا به پیامبر(ص) اهانت می‌کنند که یکی از علت‌ها متأسفانه بازتاب کارهای ناشایست گروه‌های افراط‌گری اسلامی مانند النصره و داعش است که به نام اسلام تمام می‌شود.

ماموستا بهمنی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص)، پیامبر رحمت، نور، رئوف و مهربانی است، بیان داشت: دشمنان جنبه مهربانی و رحمانیت پیامبر(ص) را نمی‌بینند، اما خشونت‌های گروه‌های افراطی‌گری را می‌بینند که به اسم اسلام این کارهای غلط و پوچ را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: پیامبری که خدا درباره‌اش فرمود: «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ»، یا محمد! ما شما را نفرستادیم، مگر اینکه رحمتی برای عالم باشی،‌ بنابراین دشمنان تاب ندارند ببینند که هر روز بر تعداد مسلمانان افزوده می‌شود و در تلاش هستند که از گرویدن مردم به اسلام جلوگیری کنند.

امام جمعه موچش کردستان با اشاره به موج اسلام‌خواهی در اروپا گفت: همان گونه که پیامبر(ص) دشمنانی مانند ابوجهل و ابولهب داشت و طول تاریخ هم این دشمنی ادامه داشته، امروزه برخی روزنامه‌ها، روزنامه‌نگاران و سایت‌ها هم ابوجهل‌های زمانه هستند.

وی در پایان گفت: ما این کارها را محکوم می‌کنیم و این‌ها را دشمنانی می‌دانیم که در زمان رسول الله(ص) بودند، دعا می‌کنیم که خداوند إن‌شاءالله بصیرتی به آن‌ها بدهد تا بیدار شوند و عظمت بزرگواری پیامبر اکرم(ص) که همان پیامبر رحمان،‌ رحیم و مهربانی است را ببینند، پیامبری که حتی دوست داشت دشمنانش هدایت شوند و از آتش جهنم رهایی یابند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین