عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
فرماندار تهران بااشاره به ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار مرقد مطهر حضرت امير المومنين در نجف اشرف گفت: سفت‌كاري بيش از ۹۸ درصد از صحن حضرت زهرا (س) انجام شده است.
عقیق:عيسي فرهادي در همايش خيرين ساخت صحن حضرت زهرا (س) كه امروز با حضور اعضاي شوراي شهر و مقامات استانداري تهران در تالار آدينه آب و فاضلاب تهران برگزار شد، اظهار كرد: تمام هزينه‌هاي ساخت صحن حضرت زهرا (س) توسط خيرين تامين شده است و از بتون‌آرمه براي ساخت آن استفاده شده است. اگر با همين سرعت امكان تامين اعتبارات ريالي و مديريتي فراهم باشد، اميدواريم ۲ تا ۳ سال آينده ساخت اين بنا به اتمام برسد.
وي افزود: تا پايان سال جاري در دستگاه‌هاي مختلف جلساتي را برگزار مي‌كنيم تا مبلغ مورد نياز براي ساخت صحن حضرت زهرا (س) جمع‌آوري شود.
فرماندار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار كرد: ايران با تمام توان خود به ميدان آمده است تا در شان امامان معصوم (ع) به بازسازي بارگاه‌ها اقدام كند.
فرهادي با بيان اينكه يكي از مسووليت‌هاي ستاد عتبات استان تهران احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) است، اظهار كرد: اين صحن كه در جوار مرقد حضرت امام علي (ع) ساخته مي‌شود ۲۱۸ هزار متر زيربنا دارد و يكي از بزرگترين بناهاي اسلامي جهان به شمار مي‌آيد.
 در ادامه اين مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران نيز در سخناني اظهار كرد: خداوند متعال ابتدا پيامبر اكرم (ص) را خلق كرد، سپس به خلقت حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) پرداخت. اگرچه ساير پيامبران از نظر زماني قبل از پيامبر اكرم (ص) متولد شده‌اند، اما عالم ملكوت از آدم تا خاتم، از فيوضات اين سه بزرگوار بهره مي‌برد و در عالم امكان هركس هرچه دارد، از اين سه بزرگوار است و حضرت امام عصر (عج) مجري منويات حضرت محمد (ص)، حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) است.
وي با بيان اينكه عمر ما به دست حضرت علي (ع) سپرده شده است، گفت: روزي كه طومار عمر ما نيز پيچيده شود، به دست حضرت علي (ع) پيچيده مي‌شود. ما افتخار مي‌كنيم از ايشان هستيم و به اميرالمونين برمي‌گرديم.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: همه چيز قائم به علي (ع) است. زماني كه عزرائيل قصد جان كسي را داشته باشد، اين كار را به دستور حضرت علي (ع) انجام مي‌دهد. بنابراين اميرالمونين (ع) حاكم مطلق است و به جز حضرت علي (ع)، احدي اميرالمومنين نيست و حتي حضرت مهدي (عج) نيز اميرالمونين محسوب نمي‌شود. خداوند نيز در قيامت كليد جهنم و بهشت را به دست حضرت علي (ع) داده است و صاحب اختيار دنيا و آخرت ما ايشان هستند.
صديقي در پايان با اشاره به مراسم اربعين حسيني گفت: اين مراسم با حضور ۲۰ ميليوني مسلمانان برگزار شد و شاهد چه قدرتي در برابر چشمان كساني بوديم كه دست‌ساز آمريكا هستند.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین