عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
اطراف مسجدالنبي و ائمه بقيع (ع) فروشگاه، مغازه و دستفروش بسيار به چشم مي‌خورد و علاوه بر اينها فروشگاههاي هم در اطراف مسجدالنبي و ائمه بقيع (ع) نيز وجود دارد كه مجاني زائران را سرويس رفت و آمد مي‌دهند.
عقیق: اطراف مسجدالنبي و ائمه بقيع (ع) فروشگاه، مغازه و دستفروش بسيار به چشم مي‌خورد و علاوه بر اينها فروشگاههاي هم در اطراف مسجدالنبي و ائمه بقيع (ع) نيز وجود دارد كه مجاني زائران را سرويس رفت و آمد مي‌دهند.
در اين بازار كمتر مي‌توان اجناس با كيفيت و صاحب نام ديد و تجار عرب اجناسي را عرضه مي‌كنند كه مشتريان طالب آن هستند.
عمره گزاران ايراني بيشتر در بازار پارچه و البسه به چشم مي‌خورند و در اين بازار مشغول چانه زدن با فروشنده‌هاي افغاني، تاجيك، پاكستاني و يمني و…هستند جالبتر اينكه همه فروشنده‌ها به زبان فارسي كم و بيش آشنايي دارند و از ذائقه ايرااني هم به خوبي آگاه هستند.
آنها باارائه پارچه‌هاي نچندان با كيفيت هندي و چيني براي خود كاسبي خوبي هم راه انداخته اند و بنا به علاقه زائران با آنان برخورد مي‌كنند.
اجناسي كه دراين بازار عرضه مي‌شود با قيمت نازل ارائه مي‌گردد اما اين ارزاني قيمت نبايد منجر به خريد شود زيرا درعمل اين زائران هستند كه پول خود را دور ريخته اند.
يكي از عمره گزاران كه در بازار پوشاك تهران غرفه دارد مي‌گويد اجناس ايراني به مراتب از اجناس موجود در بازار مددينه منوره با كيفيت‌تر است اما متاسفانه از يك طرف به دليل انواع ماليات‌هاي كه به ما تحميل مي‌شود و از طرف ديگر قاچاق كالا عرصه را بر ما تنگ كرده است.
وي ادامه داد هزينه دوخت و عرضه كالا به بازار زياد نيست اما بايد دولت براي شكستن ركود بازار چاره اي انديشه كنند تا بازار رونق يابد با نبود بازار و ركود دولت هم نمي‌تواند در آمد داشته باشد.
يكي ديگر از زائران گفت: دولت بهتر است براي زائران فروشگاههاي را در فرودگاهها تشكيل دهند تا بتوانند اقلام سوغاتي را از ايران تهيه كنندتا هم از خروج ارز جلوگيري شود و هم زائران بتوانند خريدي مناسبتر از بازار داشته باشند.
در مدينه منوره اجناس بي كيفيت به وفور يافت مي‌شود و زائران اين اجناس را به عنوان سوغات همراه خود به كشوروارد مي‌كنند بهتر است براي اين مهم تفكر تازه و نو ارائه شود.


منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین