عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
سلسله نشست هاي « يادها و خاطرات» با حضور حجاج و عوامل كاروان 38004 گرگان به صورت هفتگي برگزار مي شود.
عقیق:نخستين نشست صميمي حجاج و عوامل كاروان ۳۸۰۰۴ گرگان به ميزباني حاج علي و حاجيه خانم تقي پور ساكن روستاي دنگلان از توابع شهرستان كردكوي از استان گلستان برگزار شد، حاج علي تقي پور كه افتخار جانبازي در دوران هشت سال دفاع مقدس تحميلي را داراست، در سال جاري با كاروان ۳۸۰۰۴ گرگان به حج تمتع مشرف شده بود.
وي در گفت‌وگو با عوامل اين كاروان حج با بيان اين‌كه از سال ۸۵ براي تشرف به بيت الله الحرام ثبت نام كرده بوديم و هميشه آرزوي ديدن خانه خدا را داشتيم، اظهار داشت: همواره با مشاهده تصاوير مسجد الحرام از خدا مي‌خواستيم كه طواف خانه‌اش را نصيبمان كند.
اين حاجي اهل كردكوي با تشريح اوصاف و خاطراتي از دوران حضور خود در مسجدالحرام و مدينه منوره گفت: مظلوميت ائمه بقيع و در مدينه بسيار سنگين بود، زيارت قبور ائمه اطهار، مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل، دختران پيامبر و… كه بدون گند و بارگاه بودند؛ باعث تاسف و اثبات مظلوميت آنان است.
وي با اشاره به معنويت حاكم بر مراسم قرائت دعاي كميل در مدينه، گفت: هنگام اقامه نماز در روضه مسجدالنبي حال خاصي داشتم، در مسجد شجره با لباس سفيد و آن حال و هوا و تجسم آخرت و بعد تشرف به مكه و مسجدالحرام و اعمال و افتادن چشمانم به كعبه و سجده شكر، حالاتي وصف نشدني است.
تقي پور ادامه داد: در آن حال معنوي شفاي تمام مريضان اسلام از جمله برادر زاده ام و عاقبت بخيري تمام جوانان و مخصوصاً فرزندانم كه خدا بعد از ۱۶ سال به ما لطف نمود را در نظر داشتم، كه اميدواريم اين حال و هواي معنوي كه پس از بازگشت از حج بر ما حاكم است، همچنان تداوم داشته باشد.
همچنين حاجيه خانم تقي پور با اشاره به خاطراتي از ايام حج گفت: وقتي وارد مسجدالحرام شديم و سجده كرديم حس عجيبي داشتم، با خود مي‌گفتيم خدايا ما كجا و اينجا كجا؟ وقتي لبيك گفتيم با خدا راز و نياز كرديم و با خداي خود خلوت مي‌كرديم و اصلاً احساس نمي‌كرديم كه زندگي و دنيايي داريم.
وي افزود: فقط از خداوند متعال بعد از تمامي اعمال خواستم كه حاجي واقعي باشم، ان شاالله خداوند براي همه بندگان خير بخواهد و حج همه مورد قبول واقع شود و قسمت همه آرزومندان بگرداند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین