عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
حاج منصور ارضی در مراسم دعای کمیل
با وجود ائمه(ع) این انحراف در دلها استقرارکامل نیافت ولی بعد از وجود ائمه(ع) هر کس در مسیر غیر حق قرار بگیرد دیگر به شرک وا داشته می‌شود...

عقیق: مراسم سخنرانی و قرائت دعای کمیل توسط حاج منصور ارضی شب جمعه گذشته مصادف با شب ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (علیه السلام) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

 سخنان حاج منصور ارضی در این مراسم را ببینید؛

وجود نازنین حضرت رسول الله صلّى اللّه علیه وآله وسلّم وقتی به دنیا آمدند آنچه ظواهر بت پرستی و انحراف بود همه یک ضربه ای خوردند که از آن با خبرید. خاموش شدن آتشکده و خشک شدن دریاچه و نشانه هایی از این دست مبین وجود توحید افزای حضرت است و همنشینان با اوهم از این آثار و برکات بی بهره نیستند. ولی بعد از ایشان چون اختیار با انسان هاست و خود اختیار دارند راه خود را انتخاب کنند اگر کسی بعد از این همنشینی و در زیر سایه حضرت و اولادش و ائمه معصومین صلوات الله اجمعین  بعد از آنکه زیر سایۀ رحمت للعالمین قرار گرفتند به کفر یا بت پرستی برگردند خطاست و مورد شماتت است. لذا همه برای لحظه ای هم که شده از بت پرستی دست کشیدن و آن هم اثر وجودی حضرت است ! ولی بعد از آن که در کنار حضرت قرار گرفتند اینها بازهم به بی بند و باری و خودخواهی و خودپرستی روی آوردند، نتیجه این شد که انحراف ایجاد کردند.

 برای اهل حق ائمه معصومین علیهم السلام از جمله امام صادق (ع) هم وحدت آفرینند

با وجود ائمه(ع) این انحراف در دلها استقرارکامل نیافت ولی بعد از وجود ائمه(ع) هر کس در مسیر غیر حق قرار بگیرد دیگر به شرک وا داشته می‌شود.یکی از آن وجودهای وحدت آفرین حضرت صادق (ع) هستند.در آن زمان انحراف در عقیده ،انحراف در خط مستقیم بود کار به جایی رسیده بود که هر کسی برای خودش دینی داشت و به اصطلاح قدیم دین عیسی دین موسی هرکی برای خودش! وجود نازنین حضرت صادق علیه السلام این مسیر را درست کرد. او هم با آمدندش همین اثر را گذاشت.یعنی شما نگاه کنید بعد از شهادت ابی عبدالله علیه السلام این انحراف بیشتر شد. ازیاران مومنین خدا چیزی نمانده بود. حضرت صادق علیه السلام با وجودش این مسیر را درست کرد لذا شیعه (اثنی عشر ) را می‌گویند شیعه جعفری پیرو امیرالمومنین علیه السلام ، شیعه امیرالمومنین علیه السلام هستیم ولی این نام مشخصی است, شیعه‌ی امیرالمومنین علیه السلام است یک  عده ای وابسته افکار نا درست این را مستمسک قرار می‌دهند که شیعه از مثلا دوران فلان خلیفه جلوه گری کرد.برای تهمت زدن و برای کوبیدن!

 هرکس به اندازه درک و ارادت  خود به رسول خدا تقرب پیدا می‌کند

 امشب شب بزرگی است و جالب همین جاست که با زیارت و سلام به آن بزرگواران یا سلام بر امام حسین علیه السلام این درک امشب را به اندازه وجودی خودتان پیدا کنید.

رسیدیم به این جمله ابی عبدالله علیه السلام " وَاَنْتَ الْوَهّابُ ثُمَّ لِما وَهَبْتَ لَنا مِنَ الْمُسْتَقْرِضینَ " (دعای عرفه) تو آنقدر بخشش می‌کنی و سپس آنچه به ما بخشیدی به عنوان قرض می‌خواهی. جان یا مالی که دادی قرآن که می‌گوید قرض که میدهید به خدا قرض میدهید " مَنْذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا " ( بقره  245).حالا کسی جانش رو قرض بده چه ؟ , شهدا بهترین قرض دهنده هستند که سیدشان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  ببینید چه می‌فرماید ، اول می‌گوید وَاَنْتَ الْوَهّابُ چون نام وهاب وذکرش که حالا هر چندتا باعث عنایت زیادی به انسان می‌شود و از طرفی هم روح بخشش پیدا می‌کند. حالا ما چگونه با خدا معامله می‌کنیم؟ آیا ما قرض می‌دهیم؟ علم داریم؟ نورانیتی داریم؟ بعضی‌ها همین نورانیت را هم منکر می‌شوند یا آنقدر می‌پوشانند که کسی ازآن بهره برداری نکند، درثروت یا انفاق مسیر زیادی را حضرت طی می‌کند معروف می‌شود خودش برادر عزیزش بعضی از فامیل آن حضرت همه مردم و خدا او را امین می‌دانستند . زمانی کسی را دیدم که به خاطر این قرض دادن‌ها و ضامن شدن‌ها بنده خدا عاقبت رفت زندان. حال عجیبی دارد شما نمی‌توانید بپرسید آقا شما چرا این کار رو می‌کنید.البته اینطوری هم نباید باشه ولی می‌خواهم به شما بگویم وقتی یک کسی مطلبی رو می‌فهمد همینطورمی شود. خودش را هم گرو می‌گذارد. وقتی شخص یهودی آمد و گفت من از تو طلب کارم , حضرت رسول الله صل الله علیه و آله و سلّم فرمود : باشد من طلبت را می‌دهم , شخص گفت نه همین جا و گریبان حضرت رسول صلّ اللّه علیه وآله وسلّم را گرفت, حالا امیرالمومنین علیه السلام و دیگران واسطه شدند. حضرت فرمود من اینجا در اختیار تو هستم الان ندارم ولی از خدا می‌خوام که برساند و قرض را پرداخت کنم , حضرت دلیل هم آورد .خود اینها توجه داشتند درعمل.اما حضرت در مورد اینکه می‌گوید تو همین جان من را داده ای , حالا ببینید جان پر ارزش حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است ولی باز تو بحث این را می‌کنی که من به تو قرض دادم. توجه دارید که آیه صریح اشاره می‌کند "مَنْذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا " (سورةالبقرة: 245).قرض دادن به خدا این اثر را دارد و اینطوری به اصطلاح خداوند به او احسان می‌کند در صورتی که پول برای خداست جان اگر جان است برای خداست علم که رسیده برای خداست. حضرت  به این نکته اشاره می‌کند.

فهمیدن میزان خلوص نیت و اتصال معصومین از توان ما خارج است چه برسد به درک و یا رسیدن به عمق این مطلب به همین خاطر مطیع ولی امر بودن بسیار دشوار است

  ائمه معصومین علیه السلام چقدر خالص صحبت می‌کنند .می فرماید این چیزی هم که عطا کردی برای خودت بود "وَاَنْتَ الْوَهّابُ ثُمَ ّلِما وَهَبْتَ لَنا مِنَ الْمُسْتَقْرِضینَ اِلـهى اُطْلُبْنى بِرَحْمَتِکَ حَتّى اَصِلَ اِلَیْکَ"(دعای عرفه) خدایا من طلب می‌کنم به مهر و رحمتت تا برسم و وصل بشوم به خودت. امام حسین علیه السلام به این قشنگی با خدا صحبت می‌کند و اصلا فکر زخم نمی‌کند , فکر زن و بچه نمی‌کند می‌داند که همه اینها به خدا می‌رسند . حالاهرچندتا زخم هم که به بدن بخورد.سر بریده می‌شود هرچه؟!کسی که اینطور تفکر دارد "اِلـهى اُطْلُبْنى بِرَحْمَتِکَ حَتّى اَصِلَ اِلَیْکَ"(دعای عرفه) واقعا سخت است  بهش رسیدن، فهمیدن همین جملات جا خود دارد. ما در سایه اهل بیت(ع) هستیم کار خومان را می‌کنیم این که می‌بینی کمتر مطیع پیدا می‌شود به خاطر همین است , مطیع کم پیدا می‌شود .

 دعای یستشیر یکی از گنجینه‌های الهی است

 گفتم امشب چند فراز از دعای یَسْتَشیرُرا بخوانیم , خیلی وقته که دلم برای این دعا تنگ شده .این دعای زیبای یَسْتَشیرُ و واقعا از دعاهایی است که حضرت امیرالمومنین علیه السلام می فرماید : از گنجینه‌های الهی است که به حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم داده شد و به من آموخت. جملاتی که برده می‌شود در این دعا جملاتی است که آدم را زنده می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین