عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
امام جمعه موقت شهر همدان با تاكيد براينكه برای درک قرآن نیازمند عترت هستیم، گفت: قرآن عهد الهی با بندگان است.
عقیق:جمعی از برندگان مسابقه بزرگ قرآنی ماه رمضان شبکه همدان که از اقصی نقاط کشور در این مسابقه شركت كرده بودند شامگاه شنبه در تالار معلم همدان گردهم آمدند تا علاوه بر دریافت هدیه خود شاهد تجلیل از اساتید قرآن کریم همدان نیز باشند.

امام جمعه موقت شهر همدان در این مراسم بیان داشت: قرآن تنها برای خواندن نیست بلکه قرآن باید جزء اعتقادات ما باشد چراکه ایمان به کتب آسمانی در ردیف ایمان به خدا و معاد آمده است.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی اذعان داشت: خدای متعال در قرآن تاکید می کند که زنان و مردانی که روح ایمان بر وجودشان پیچانده شده باید به رسول خدا(ص) و کتاب او ایمان داشته باشند و اگر فردی به کتاب خدا ایمان نیاورد منحرف شده و از خدا فاصله گرفته است.

وی افزود: آرزوها و حب دنیا از همه طرف انسان را احاطه کرد و تنها راه نجات ایمان است و باید در محضر قرآن بود چرا که این تاریکی ها را کنار می زند.

وی بیان داشت: عمل به قرآن در روز قیامت از همه سئوال می شود و هر فردی به قرآن عمل نکند به جهنم فرستاده می شود.

امام جمعه موقت شهر همدان با بیان اینکه آنان که با قرآن هستند باید اخلاقشان با غیر قرآنی ها متفاوت باشد، اظهار داشت: با بروز انقلاب اسلامی اساتید و شاگردان زیادی در حوزه قرآن پرورش یافته اند.

موسوی افزود: امیر المومنین در آخرین توصیه های خود همه را به عمل به قرآن دعوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های قرآن داشتن وحدت است، اذعان داشت: فردی که می خواهد علم اولین و آخرین را کسب کند باید به قرآن تمسک جوید.

امام جمعه موقت همدان اظهار داشت: قرآن عهد الهی با بندگان است و مردم باید حداقل روزی ۵۰ آیه بخوانند.

وی با اشاره به اینکه جوانی که با قران انس بگیرد و به آن عمل کند، پس از انبیا و صالحان در بهشت جا می گیرد، اظهار داشت: باید در هیئت های مذهبی تفسیر قرآن گفته شود چراکه مهم، دانستن قرآن نیست بلکه عمل به آن است.

موسوی اذعان داشت: برای درک قرآن نیازمند عترت هستیم.

مدیرکل صدا وسیمای همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بدون همیاری مخاطبان رسالت این نهاد ابتر می ماند، بیان داشت: این مرکز از ۲۳ سال پیش مسابقه بزرگ قرآنی را در ماه رمضان برگزار می کند.

حسین میسر ادامه داد: امسال به این مسابقه از سوی شورای هماهنگی ترویج فعالیت های قرآنی استان کمک شایانی شد و با این مسابقه جریان سازی رسانه ای صورت گرفت.

وی افزود: یکی از اصلی ترین رسالت های رسانه ملی متجلی کردن مفاهیم قرآنی در خانواده ها با محوریت جوانان و نوجوانان است.

در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید قرآنی همدانی تجلیل شد و برندگان مسابقه بزرگ قرآنی نیز جوایز خود را دریافت کردند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین