عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه از تولید نرم افزار سیر کاملی از دروس اخلاق آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) و عرضه آن همزمان با چهلمین روز ارتحال ایشان خبر داد.
عقیق:معاون تهذیب حوزه های علمیه از تولید نرم افزار سیر کاملی از دروس اخلاق "آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)" و عرضه آن همزمان با چهلمین روز ارتحال ایشان خبر داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین "هادی حسینخانی" با بیان اعلام این خبر گفت: آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) منشا برکات و خدمات زیادی به حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه تهران بود.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: ایشان همان طور که در زمان حیات با اعمال و رفتار خود الگوی اخلاق عملی بودند، بعد از حیات نیز به همگان درس اخلاق مداری دادند؛ به طوری که سفارش کردند دفتر ایشان بعد از ارتحالشان برای همیشه تعطیل و به هیچ وجه وجوهات اخذ نگردد.
 
وی یادآورشد: دفتر آیت الله تهرانی(ره) در اطلاعیه ای اعلام کرد که این دفتر بعد از ارتحال ایشان، از گرفتن وجوهات خوداری می کند و متدینین می بایست در این زمینه به وظیفه شرعی خود عمل کنند که این کار ارزشمند و اخلاقی است و جای تقدیر دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به تولید نرم افزارمجموعه دروس اخلاقی آیت الله تهرانی(ره)، بیان داشت: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری از معاونت تهذیب حوزه دارند، انتشار درس اخلاق بزرگان حوزه است که به عنوان میراث ارزشمند می تواند در اختیار طلاب و اساتید حوزه قرر بگیرد.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این معاونت تاکنون اقدام به انتشار نرم افزارهای درس اخلاق بزرگان با عنوان« کیمیای وصال» و«خوشه های معرفت» نموده و چندین درس اخلاق از بزرگان نیز در دست انتشار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی افزود: در این زمینه مجموعه ای از دروس اخلاق آیت الله تهرانی، با همکاری دفتر ایشان و مرکز کامپیوتری علوم اسلامی جمع آوری شده که مشتمل بر760 درس اخلاق در موضوعات مختلف است و در قالب یک نرم افزار تولید می شود.
 
وی با بیان این که این نرم افزار سیر کاملی از دروس اخلاق آیت الله تهرانی(ره) است و تا مراسم چهلم ایشان آماده می شود، گفت: این نرم افزار که حاوی تصاویر آیت الله تهرانی(ره) است ،مباحث موضوع بندی شده و قابل استفاده برای همگان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان خاطرنشان کرد: نسخه دوم این نرم افزار به صورت متن و صوت تولید خواهد شد و علاقه مندان برای تهیه آن می توانند به دفتر معاونت تهذیب حوزه های علمیه و یا به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مراجعه کنند.


منبع: خبرگزاری شبستان
کدخبرنگار211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین