عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
حجت الاسلام اسماعیل پور:
رئیس حوزه تولیت احمدی و محمدی(ع) از راه اندازی سایت پرتال حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام محسن اسماعیل پور ظهر سه شنبه در نشست خبری آخرین فعالیت های انجام شده در حرم مطهر احمدی و محمدی(ع)، گفت: باز شدن درب های حرم مطهر بر روی زائرین خارجی باید با زیر ساختهای مناسبی همراه باشد که در این میان به این نکته توجه خواهیم داشت که انجام کارهای فرهنگی زیرساختهای لازم را باید داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا سایت پرتال مجهزی تهیه شده که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در امور بین الملل فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس حوزه تولیت احمدی و محمدی(ع) افزود: 120 خادم افتخاری در عرصه بین الملل متناسب با محتوای سایت فعالیت می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: یکی از مباحث مد نظر قرار داده شده در این پرتال موضوع آموزش صحیح با محتوای مناسب است چراکه استان احمدی و محمدی(ع) وظیفه مهمی در مباحث فرهنگی جنوب کشور و کشور های حاشیه خلیج فارس دارد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه در یکسری از کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی فعالیت هایی در خصوص شناخت حضرت شاهچراغ(ع) انجام داده ایم زیرا تا چندی پیش حتی گردشگران کشور عراق زمانیکه در ایران حضور پیدا می کردند از وجود حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) بی اطلاع بودند.

رئیس حوزه تولیت استان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته 60 هزار و 560 گردشگر خارجی از حرم مطهر بازدید کردند، گفت: گردشگران از کشور های اسپانیا، هلند، فرانسه، روسیه، تایلند و.... بودند.

حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: از طرفی دیگر برخی از این افراد در بازدید حرم مطهر مسلمان شدند که طی 9 ماه گذشته بیش از 80 نفر از کشورهایی همچون آمریکا، ایتالیا و.... با طی کردن مراحل قانونی مسلمان شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراسم ملبس شدن طلبه های حوزه علمیه شیراز و غبارروبی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود، گفت: این مراسم بعد از ظهر پنجشنبه با حضور آیت الله جنتی برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه تولیت استان مقدس احمدی و محمدی(ع) تاکید کرد: در این جشن 70 طلبه از حوزه های شیراز ملبس خواهند شد که برای اولین بار چنین جشن بزرگی برگزار می گردد.

حجت الاسلام اسماعیل پور در خصوص راه اندازی شبکه پیامکی حرم نیز گفت: در حال حاضر این شبکه دارای 60 هزار مخاطب است که روزانه پیامهای فرهنگی مختلفی برای آنها ارسال می شود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین