عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
در سالروز شهادت يازدهمين اخترتابناك امامت و ولايت، دانشنامه امام حسن عسكري(ع) به كوشش محققان مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي بر روي شبكه جهاني حوزه نت با 50مطلب جديد به روز رساني شد.
عقیق: در سالروز شهادت يازدهمين اخترتابناك امامت و ولايت، دانشنامه امام حسن عسكري(ع) به كوشش محققان مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي بر روي شبكه جهاني حوزه نت با 50مطلب جديد به روز رساني شد.

هدف از به روز رساني و توليد دانشنامه امام حسن عسكري(ع) ، جمع‌آوري تمامي اطلاعات و ويژگي‌هاي شخصيتي اين امام همام از منابع معتبر و كتب‌ ديني و عرضه يكجاي آن به منظور تسهيل در امر پژوهش و تحقيق پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان شده است.

اين دانشنامه با192 مطلب در 14 نمايه دربر دارنده بخش‌هايي نظير پرسش و پاسخ، گزيده كتاب، چكيده پايان‌نامه، گزيده مجله و مقالات است.

"معرفي امام(ع)"، "دوران امامت"، "شهادت امام(ع)"، "اخلاق و فضايل امام(ع)"، "سيره عملى امام(ع)"،" آثار و آموزه‌هاي علمى امام(ع)"، "اصحاب و شاگردان"، "كرامات و معجزات"، از نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه به شمار مي‌آيد.

امام(ع) از ديدگاه انديشمندان، امام(ع) در آينه شعر و ادب، پرسش و پاسخ با محوريت امام(ع)، زيارت و زيارتگاه امام (ع)، امام(ع) در رسانه و اينترنت، كتاب و كتابشناسي امام حسن عسكري(ع) از ديگر نمايه‌هاي اين دانشنامه معنوي و پژوهشي محسوب مي‌شوند.

علاقمندان مي‌توانند براي استفاده از اين دانشنامه معنوي به نشاني http://www.hawzah.net/fa/Subjects.html?AssetID=0&SubjectId=4932 مراجعه كنند.


منبع: خبرگزاری حج
کدخبرنگار211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین