عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
پای درس تفسیر قرآن آیت الله ضیاءآبادی
اگر اکتفا کنید و قانع باشید به رزق حلال، بهشتی می شوید و اگر دست و پا زدید بیشتر از رزقتان نمی خورید ولی از رزق حرام جهنمی می شوید. خداوند رزق و روزی را برای انسان مقدر کرده است...

گزارش تصویری


عقیق: جلسه تفسیر قرآن علیرغم کسالت این روزهای آیت الله ضیا آبادی مانند هر دوشنبه، با حضور نمازگزاران در مسجد علی بن الحسین برگزار شد.

نکاتی از سخنان آیت الله ضیاءآبادی را بخوانید؛

_ انسان وقتی فکر و عقل را به کار انداخت و به مبدا و آغاز خود فکر کرد، ریشه و درخت انسانیت را به مقصود نشان می دهد. ما پیرو انبیا هستیم . ما معتقد هستیم و  فکر و عقل داریم. در شناختن اصول دین ما، مبدأ، معاد و مسیر بر ما مشخص است.

_ عمر انسان تمام می شود. باید محاسباتی داشته باشیم. باید بفهمیم. این همه آیات و نشانه برای ما فرستاده است. خدا فرموده که از فکر و وقت خود برای دین مایه بگذارید و خدا را بشناسید. ما باید خدا شناس و معاد شناس و پیغمبر شناس باشیم. خداست که در روز قیامت به اعمال ما می رسد.

_ خداوند از عناصر مقداری را نباتات قرار داده و از نباتات مقدار کمی حیوان ساخته و از حیوانات مقدار کمی انسان ساخته و از انسان مقدار کمی عاقل ساخته است که با فکر کار می کنند. از عاقل ها مقداری مسلم ساخته و از مسلمان ها مقداری مؤمن ساخته و از مؤمنات مقداری عالم ساخته و از علما هم مقداری عامل ساخته و از علمای با عمل هم مقداری عابد ساخته، از اهل عبادت هم مقداری عارف آفریده و از عارف هم اندکی کامل آفریده و از کامل ها هم اندکی ولی آفریده و از اولیاء هم چند نفر انبیاء آفریده و از انبیاء هم چند رسول آفریده و از رسولان هم پنج نفر اولی الاعزم آفریده و از این پنج نفر هم یک نفر به عنوان خاتم انتخاب شده است که با طومار عالم خلقت ختم شده که اشرف مخلوقات، عقل کل، سیدالعالمین است. کائنات به وجود پیامبر افتخار می کنند.

_ پیامبر(ص) سایه پدر و مادر را از دست داد و از اول عمرش خدا را داشت و ایشان فرمودند که من زیر منت هیچ احدی نیستم و تنها خداوند منت بر سر من دارد. پیامبر فرمودند که آدم ابوالبشر در خاک و گل بود و من پیغمبر بودم. من پسر آدم هستم ولی در واقع من پدر عالم هستم. پیامبر فرمودند که من با دنیا کاری ندارم. من آن اسب سوار آسمانی هستم و مال این دنیا نیستم و برای ابلاغ پیام خدا به این دنیا آمده ام.

_ پیامبر فرمودند که به خدا قسم من کار خود را کرده ام و شما را از چیزی که به جهنم می رساند منع کرده ام ولی شما عمل نکرده اید. عقل از درون امر می کند و وحی از بیرون که پیامبر است، انسان را از ارتکاب به گناه منع می کند.

_ اگر اکتفا کنید و قانع باشید به رزق حلال، بهشتی می شوید و اگر دست و پا زدید بیشتر از رزقتان نمی خورید ولی از رزق حرام جهنمی می شوید. خداوند رزق و روزی را برای انسان مقدر کرده است. خداوند می فرماید در دنبال روزی رفتن میانه رو باشید. تنبل نباشید و بی کار نباشید ولی حرص نزنید و میانه رو باشید. مطمئن باشید من روزی را می رسانم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین