۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸ ذی القعده ۱۴۴۵ - ۱۹ : ۱۱
خداوند ارزش را به آخرت و آنچه باقى است مى دهد و نوعى جدل و بحث در مورد معتقدات بى اساس مشركين انجام گرفته و از اتكاء آنان به انديشه هاى خرافى كه ميراث نياكان است انتقاد شده است تا زمينه قلبى براى ايمان، آماده گردد.
عقیق:چهل و سومين سوره كلام الله مجيد، سوره زخرف است.
زخرف به معناي زينت و زيور است.
در آيه 33 تا 35 در بيان بى ارزشى جلوه هاى مادى و فريبنده دنيا مى خوانيم:«اگر بخاطر اين نبود كه مردم امتى يكپارچه و همسان باشند، خداوند براى كافران، خانه هائى با سقف هاى نقره گون و بالاخانه ها و درها و تخت ها و زيورها و ... قرار مى داد.»
با بيان اين معنى، خداوند ارزش را به آخرت و آنچه باقى است مى دهد و نوعى جدل و بحث در مورد معتقدات بى اساس مشركين انجام گرفته و از اتكاء آنان به انديشه هاى خرافى كه ميراث نياكان است انتقاد شده است تا زمينه قلبى براى ايمان، آماده گردد.
در بخشى ديگر از شيوه استخفاى فرعون و معيارهاى غلط آنان در ارزشيابى ياد شده و بعنوان نمونه از دعوت عيسى ياد شده است.
از جمله مسائل ديگر اين سوره، تصحيح اعتقادات خرافى، جدال توحيدى، آيات قيامت، فرستادن انبياء، به خصوص ابراهيم و موسى و عيسى مى باشد.
اين سوره مكى است. داراى 89 آيه بوده و حدود سالهاى 5 و 6 بعثت نازل شده است.
منبع:جام
211008
زخرف به معناي زينت و زيور است.
در آيه 33 تا 35 در بيان بى ارزشى جلوه هاى مادى و فريبنده دنيا مى خوانيم:«اگر بخاطر اين نبود كه مردم امتى يكپارچه و همسان باشند، خداوند براى كافران، خانه هائى با سقف هاى نقره گون و بالاخانه ها و درها و تخت ها و زيورها و ... قرار مى داد.»
با بيان اين معنى، خداوند ارزش را به آخرت و آنچه باقى است مى دهد و نوعى جدل و بحث در مورد معتقدات بى اساس مشركين انجام گرفته و از اتكاء آنان به انديشه هاى خرافى كه ميراث نياكان است انتقاد شده است تا زمينه قلبى براى ايمان، آماده گردد.
در بخشى ديگر از شيوه استخفاى فرعون و معيارهاى غلط آنان در ارزشيابى ياد شده و بعنوان نمونه از دعوت عيسى ياد شده است.
از جمله مسائل ديگر اين سوره، تصحيح اعتقادات خرافى، جدال توحيدى، آيات قيامت، فرستادن انبياء، به خصوص ابراهيم و موسى و عيسى مى باشد.
اين سوره مكى است. داراى 89 آيه بوده و حدود سالهاى 5 و 6 بعثت نازل شده است.
منبع:جام
211008