عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
در آستانه هفته وحدت؛
رييس اداره پاسخگويي به سؤالات ديني آستان قدس رضوي از برگزاري ۸ برنامه جشن تكليف براي ۲۵۰۰ دانش‌آموز، در جوار حرم مطهر رضوي خبر داد.
عقیق:به نقل از آستان قدس رضوي، جواد هاشمي با بيان اين خبر گفت: در آستانه هفته وحدت، جشن تكليف از ۱۳ ديماه به مدت ۴ روز در رواق دارالهدايه و كبوترانه حرم مطهر رضوي براي دانش‌آموزان تدارك ديده شده است.
وي با بيان اينكه روزانه بيش از ۸۰۰ نفر از دانش آموزان مشهدي در اين جشن‌ها شركت مي‌كنند، افزود: اين مراسم، ۱۳ و ۱۶ ديماه از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار مي‌شود.
هاشمي با اشاره به اينكه حجج الاسلام ميرزايي، نواب، جعفري و رمضاني از اساتيد اين جشن‌ها هستند، ابراز داشت: اداره پاسخگويي به سوالات ديني آستان قدس رضوي در راستاي بيان ارزش و جايگاه عمل به فرائض الهي كه به مصداق فرمايش اهل بيت (ع) عامل رشد انسان است، جشن‌هاي تكليف را براي دو هزار نفر از نوجوانان دختر و پسري كه به سن تكليف رسيده‌اند، برگزار مي‌كند.
وي جشن تكليف را مرحله مهمي در زندگي انسان عنوان كرد و افزود: برگزاري اين جشن در حرم مطهر رضوي، با توجه به فضاي معنويتي حاكم بر آن پيوندي بين دانش‌آموزان و امام رضا (ع) ايجاد مي‌كند و موجب پذيرش راحت‌تر مفاهيم ديني در كودكان مي‌شود.
رييس اداره پاسخگويي به سؤالات ديني آستان قدس رضوي اظهار داشت: در اين ويژه برنامه‌ها سعي شده با استفاده از قالب‌هاي جديد و جذاب مفاهيم ديني همچون وضو، نماز، تيمم، حجاب و… به دانش‌آموزان آموزش داده مي‌شود.
يادآور مي‌شود، محل برگزاري اين جشن‌ها «رواق دارالهدايه» واقع در صحن جمهوري اسلامي و «كبوترانه» واقع در سر درب غربي صحن جامع رضوي مي‌باشد.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین