عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
حجت‌الاسلام "ابراهیم کفیل"، بررسی کرد:

عقیق: حجت‌الاسلام "ابراهیم کفیل"، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن‌ عسکری(ع) به شرایط و سختی‌های عصر ایشان اشاره کرد و گفت: به شهادت رسیدن امام یازدهم در سن جوانی نشان‌گر آن است که شرایط زندگی ایشان بسیار سخت بوده و خلفایی که در عصر ایشان زندگی می‌کردند نسبت به اهل‌بیت(ع) بغض بسیار زیادی داشتند.

وی اضافه کرد: مطالعه در مورد زندگی امام حسن عسکری(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) فرد را به این نتیجه می‌رساند که این بزرگواران در سن جوانی به شهادت رسیدند و دشمنان به دلیل بغض و کینه شدیدی که نسبت به اهل‌بیت(ع) داشتند تاب تحمل این بزرگواران در میان امت اسلامی را نداشته و اولیای الهی را در همان سن جوانی به شهادت رساندند.

حفظ تقوا، ورع و صداقت در گفتار

این مبلغ حوزوی در ادامه به سیره امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: امام یازدهم(ع) با مردم و حتی دشمنان خود به مهربانی معاشرت می‌کردند و تأکید فراوانی نیز داشتند که شیعیان باید با مردم حتی دشمنان در معاشرت تقوا، ورع و صداقت در گفتار را رعایت کنند.

وی ادامه داد: البته باید ما تنها محبت اهل‌بیت(ع) را در دل داشته باشیم و در قلبمان محبت اهل‌بیت(ع) و دشمنان این بزرگواران را جمع نکنیم، از دشمنان این بزرگواران نیز تبری بجوییم ولی در این تبری جستن کاری نکنیم که احساسات آن‌ها تحریک و سبب رنجش آنان شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در معاشرت همان گونه که امام حسن عسکری(ع) فرموده باید حقوق آن‌ها را رعایت کنیم و از انجام کارهایی که سبب اهانت به آن‌ها می‌شود دوری کنیم و مراقب باشیم تا در میان امت اسلامی اختلاف و تفرقه ایجاد نشود.

دلایل تخریب مرقد امام حسن عسکری از سوی دشمنان

حجت‌الاسلام کفیل در ادامه به لقب «عسکری» امام یازدهم(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: بنی عباس می‌دانستند که منجی عالم بشریت و فردی که جهان را پر از عدل و داد می‌کند فرزند امام حسن عسکری(ع) است از این‌رو در تلاش بودند که نگذارند امام زمان(عج) متولد شود یا اگر متولد شد ایشان را به شهادت برسانند به این دلیل امام عسکری(ع) را در یک منطقه نظامی زندانی کرده بودند از این‌رو به حسن بن علی(ع) لقب عسکری داده شد.

وی افزود: دشمنان اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ در صدد ضرب زدن به این بزرگواران بوده و هستند برای نمونه می‌توان به تخریب مرقد مطهر امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد که از سوی دشمنان اسلام تخریب در طول تاریخ چندین بار تخریب شده است و شاید بتوان گفت یکی از دلایل تخریب مرقد امام حسن عسکری(ع) وجود سرداب مقدسی است که امام زمان(عج) در آن غایب شدند.

این استاد بیان داشت: سرداب مقدس از جمله مکان‌هایی است که قلوب مؤمنان و شیعیان به سبب آن توجه ویژه به امام زمان(عج) که منجی بشریت است پیدا می‌کنند از این‌رو دشمنان درصدد هستند تا با تخریب مرقد امام حسن عسکری(ع) و سرداب مقدس قلوب شیعیان را از توجه به امام زمان(عج) بازدارند.

معرفت، محبت و اطاعت از دستورات اهل‌بیت

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم معرفت، محبت و عمل به دستورات اهل‌بیت(ع) را بهترین راه جلب رضایت این بزرگواران دانست و گفت: اگر معرفت فرد نسبت به ائمه(ع) مخدوش شود فرد گرفتار انحراف می‌شود، همچنین اگر محبت فرد نسبت به اهل‌بیت(ع) کم شود فرد بین محبت اهل‌بیت(ع) و دشمنان این بزرگواران جمع می‌کند از این‌رو عاقبت به خیر نخواهد شد.

وی بیان داشت: اگر ما از دستورات اهل‌بیت(ع) اطاعت کنیم در واقعا از دستورات خداوند متعال اطاعت کرده‌ایم و باید سه محور معرفت، محبت و اطاعت از دستورات این بزرگواران را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

منبع:خبرگزاری رسا
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین