عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
رئیس سازمان اوقاف:
رئیس سازمان اوقاف گفت: عزت ما در عمل به قرآن است. خداوند در قرآن می‌فرماید «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» خداوند به کفار اجازه نداده است که بر مومنان سروری کند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین اللملی قرآن دانشجویان مسلمان که دیشب، 14 دی ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد به سخنرانی پرداخت و ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و تبریک آغاز هفته و گرامیداشت مقدم دانشجویان شرکت کننده در این دوره از مسابقات و تشکر به دست اندرکاران این دوره از مسابقات، گفت: همه می دانید که قرائت، تلاوت و حفظ قرآن  فی نفس امر مقدس و مبارکی است اما همه اینها مقدمه ای برای عمل به قرآن کریم است.

وی ادامه داد: قرآن کریم از ما خواسته است که به قرآن و احکام الهی توجه کنیم که روز قیامت قرآن کریم از ما سؤال خواهد کرد و همه ما در مقابل آن مسئول هستیم،« فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذینَ أُرْسِلَ إِلَیْهِمْ وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلینَ؛ هم کسانی که قرآن برآنها نازل شده(امت اسلام و مسلمین) و هم پیامبران به شدت از آنها سؤال خواهیم کرد». پیامبر اکرم(ص) فرمودند «انی مسئول و انتم مسئولین؛ از من سؤال می شود و از شما هم سؤال خواهد شد».

محمدی بیان کرد: امام باقر(ع) از جد بزرگوارش رسول اکرم(ص) حاملان قرآن را به صورت ویژه مورد خطاب قرار داده است و فرموده اند «معاشران قرآ،ن آنچه که خداوند از قرآن به شما عطا کرده بترسید و به آن توجه داشته باشید، من رسول خدا، مسئولم و شما حاملان قرآن و معاشران با قرآن نیز مسئول هستید و از من درباره تبلیغ رسالات سؤال می شود و از شما حاملان قرآن از کتاب الهی، احکام الهی و قوانین و سنت قرآن سؤال می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در عصر حاضر به چند امر باید توجه داشتیم؛ یکی وحدت و همدلی امت اسلامی است چنانکه آمده است« وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...» که امر به وحدت و اعتصام به حبل الله است و هم از جدایی، تفرقه، افتراق و از هم گسستن نهی کرده است و حضرت علی (ع) در یک جمله جامع و کامل فرمودند « إنّ الله سبْحانه لمْ یعْط أحداً بفرْقةٍ خیْراً ممّنْ مضى، ولا ممّنْ بقی؛ خدای سبحان به عهدی در سایه اختلاف و تفرقه خیر، عزت و موفقیتی عطا نکرده است، نه در گذشته و نه در آینده» و در هر مقطع از تاریخ اسلام که مسلمانان با هم بودند و با اتحاد و برادری حرکت کردند، سربلند و سرافراز شدن و این امر دستور خداوند است «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ».

وی با اشاره به نکته دوم که باید به در این عصر به آن توجه داشته باشیم، اضافه کرد: بر مبنای آیات قرآن و خواسته کتاب الهی ما نباید دشمنان اسلام، قرآن و مسلمانان را فراموش کنیم چنانکه در آیاتی از قرآن درباره اوصاف رسول خدا(ص) و مؤمنین آمده است مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً...» اول قاطعیت و شدت در مقابل کفار را بیان می کند و سپس به بیان نماز و رکوع و سجود می پردازد و این خواسته ای است که خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم از ما خواسته است و شرط ایمان را مقابل با طاغوت و دشمنان اسلام قرار داده است.

محمدی تصریح کرد: برخی فقط ایمان به خدا را در نظر گرفته اند اما براساس این آیه «... فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا...» خداوند می فرماید اول مقابل با طاغوت و بعد ایمان به خداوند متعال. بنده خدا باشید و از طاغوت اجتناب کنید و این امر مسلم الهی است که خداوند این را از ما خواسته است.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر بحث وحدت، هماهنگی و همدلی و بحث غفلت از دشمنان و توجه به توطئه های دشمنان، عنوان کرد: اگر بخواهیم وحدت و همدلی را حفظ کنیم، نباید از توطئه دشمن غافل باشیم، دشمنان در صدد این هستند که ما از سرمایه های اصلی خودمان که اتحاد امت اسلامی است، غافل باشیم « إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» این سرمایه ما است و دشمن می خواهد این را از ما بگیرد و شما ملاحظه می کنید که با توطئه و شیطنت و استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و صهیونیست از غفلت برخی از دولتمردان کشورهای اسلامی جنگ نیابتی را به عهده گرفته اند و این جنگ را بنام اسلام و بنام خلافت راه اندازی کرده اند چنانکه آیات قرآن و خود قرآن از ما می طلبد که به آن توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: ملت مسلمان ایران در سایه رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالحش مقام معظم رهبری و با الهام از آیات قرآن به دستورات قرآن عمل کرده و به عزت و سربلندی و سرافرازی رسیدند و برپایی مسابقات قرآن دانشجویان جهان اسلام، تجربه بعد از 36 است که می توان از آن الهام گرفت و برپایی این مسابقات  هم از برکات انقلاب اسلامی و توجه به قرآن کریم است. قبل از انقلاب در زمان طاغوت چنین برنامه ای نداشتیم تا دانشجویان مسلمان مؤمن متدین در مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی اجازه داشته باشند قرآن و نماز بخواند چه برسد به اینکه برنامه مسابقات بین المللی قرآن برگزار کنند و حافظ و قاری قرآن باشد.

محمدی تصریح کرد: امیدوارم که قرآن را با تدبر تلاوت کنید و با تدبر و تأمل به آن عمل کنید به امید آن روزی که همه مسلمان و مؤمنان به این امر روی بیاورند و بر اساس تعالیم آسمانی قرآن کریم از عزت و عظمت بیش ازگذشته برخوردار باشد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: عزت ما در عمل به قرآن است و خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» هرگز خداوند به کفار اجازه نداده است که به مؤمنان سروری کنند. نباید سرمایه و ذخایر مسلمانان در اختیار مستکبران باشد تا از سرمایه مسلمانان برای ضربه زدن به آنها بکار برود. امیداوریم با یاری خداوند و با عنایت قرآن کریم به این نعمت الهی توجه کنیم و عمل به دستورات قرآن را سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین