عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد:
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند از فتنه های آخرالازمان احساس کراهت نکنید زیرا منافقان را رسوا می کند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، فعال و پژوهشگر حوزه های دین و فرهنگ در جمع نمازگزاران مسجد حوری و در مراسم گرامیداشت نهم دی ، گفت: پیامبر اسلام (ص) در سخنی صریح و بسیار روشن درباره فتنه های آخرالزمان موعظه ای دادند که ما در حال حاضر در متن این موعظه زندگی می کنیم و باید جشن بگیریم. روایت پیامبر اسلام این است از فتنه در آخرالزمان احساس کراهت نکنید زیرا منافقان را رسوا می کند.

وی افزود: لازمه چنین فتنه هایی این است که شبیه فتنه های صدر اسلام نباشد زیرا در آن زمان اگر فتنه ای شروع می شود یا تمام نمی شد و یا با تحمیل خسارت های بسیار پایان می یافت.

سخنران این مجلس با بیان اینکه ماجرای شهادت امام حسین (ع) در زمره چنین فتنه هایی بود، اظهار داشت: 100 سال پس از شهادت امام حسین (ع) و در زمان امام هادی (ع) قبر حضرت را با خاک یکسان کردند این در حالی است که شهدا در زمان ما عزیز هستند.

وی ادامه داد: یکی از فتنه ها این بود که حدود هزار سال امیرالمومنین علی (ع) را لعن می کردند تا اینکه تصمیم گرفته شد به این کار خاتمه دهند مردم برخی از شهرها که اسم آنها را نمی آورم یک ماه فرصت خواستند تا امیرالمومنین را لعن کرده و ثواب ببرند و پس از آن دیگر لعن نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه باید مژده خیلی روشن پیامبر اسلام درباره فتنه به دقت شنیده شود زیرا منافقان را رسوا می کند، خاطرنشان کرد: تعبیر بنده این است که رسوا شدن منافقان در این روایت محدوده جغرافیایی خاصی ندارد همچنان که در سال 88 چند سطل در این کشور آتش زده شد اما طی چند سال بعد چند کشور به آتش کشیده شدند و این وقایع نشان می دهد فتنه های آخرالزمان خیلی زود جواب می دهند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه فتنه ای که در سوریه شروع شد دامن برخی دولتمردان حزب اللهی، برخی دولتمردان سابقا حزب اللهی و برخی سیاستمدار غیر حزب اللهی را گرفت، اظهار داشت: اینها می گفتند مشکل سوریه به خاطر بشار اسد است زیرا مردمش را می کشد اما به یک سال نکشید که آبرویشان رفت که این مصداق پیامبر اسلام است که در آخر زمان فتنه به نفع حق زود جواب می دهد.

سخنران مراسم گرامیداشت 9 دی که به همت حوزه مقاومت بسیج 235 عباس بابایی در مسجد حوری برگزار شد، گفت: 9 دی پایان یکی از بزرگترین فتنه ها در این کشور بود زیرا خیلی ها انرژی گذاشتند تا تمام مومنان را در کشورهای اسلامی نابود کنند اما جوابی برعکس دیدند و اتحادی طی یک سال فتنه در عراق میان ملت های ایران و عراق و همچنین شیعه و سنی ایجاد شد که اگر 10 سال بودجه این کشور را خرج می کردیم این نتایج به دست نمی آمد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در سال 88 به مقام معظم رهبری توهین شد، تصریح کرد: من همان زمان گفتم طی 3-4 سال آینده عزت و نفوذ مقام معظم رهبری در منطقه افزایش می یابد و امروزه مشاهده می کنیم که کشورهای منطقه برای سربازان ولایت سرود می سازند و برای آنان احترام بسیاری قایل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: فتنه های بزرگتر دیگری در راه است که انشاءالله فتنه های بیشتر هرچه زودتر پیش آیند.

وی ادامه داد: باید در برابر فتنه ها مقتدرانه و قاطعانه صحبت کنیم و نه ذلیلانه زیرا بحث قدرت حق در میان است.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه فتنه 88 در مقایسه با فتنه های صدر اسلام بیشتر شباهت را به فتنه خوارج دارد، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 می گفتند انتخابات باید باطل شود یعنی قانون شل شده و به این ترتیب هر کس در هر انتخاباتی بهانه کرده و شعار ابطال انتخابات را سر دهد و شبیه همین اتفاق در صدر اسلام با شعار لا حکم الا الله از سوی خوارج روی داد.

سخنران این مجلس با اشاره به اینکه اصل حرف فتنه گران این بود که حکومت نباشد، تصریح کرد: اصل حرف خوارج نیز این بود که حکومت نباشد.

وی ادامه داد: در فتنه خوارج برخی افراد مظلوم را به جرم اینکه عاشق حضرت علی (ع) هستند، می کشتند همچنان که در سال 88 نیز اگر کسی در خیابان در حال عبور بود و حتی کاری به مسئله نداشت به جرم اینکه چرا به نفع ما شعار نمی دهی مورد اذیت و آزار قرار داده و یا می کشتند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه بنیاد فتنه 88 مانند فتنه برهم زدن نظم و قانون بود، گفت: امام علی (ع) خیلی با خوارج مدارا کردند و حتی راه آمدند و همین مورد در سال 88 نیز روی داد چرا که وقتی آقایان بیانیه دادند و تاکید کردند شورای نگهبان را قبول ندارند به حکم امام خمینی (ره) مفسد فی الارض هستند و حکم مفسد فی الارض نیز مشخص است.

وی با بیان اینکه الان همه نظام جمهوری اسلامی را نظامی قدرتمند و پیروز در مبارزه با فتنه های جهانی می دانند، خاطرنشان کرد: ما پس از سال 88 فتنه های غزه، لبنان، سوریه و عراق را حل کردیم.

وی افزود: برخی می گویند پیامبر پس از فتح مکه کسی را نکشت لذا ما نیز باید برخورد مهربانانه با فتنه گران داشته باشیم اما اینها باید بدانند که دشمنان اسلام در زمان پیامبر گفتند غلط کردیم لذا پیامبر نیز آنان را بخشید اما اینها (فتنه گران) نمی گویند غلط کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اگر 2-3 روز بعد از انتخابات می گفتند سند محکمی برای تقلب نداریم اما به ما ظلم شده است بی شک هواداران آنان هر روز بیشتر می شد و اگر در سال 88، 13 میلیون رأی داشتند آنقدر طرفدار پیدا می کردند که در انتخابات 4 سال بعد به راحتی پیروز می شدند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 برکات بسیاری داشت، گفت: عده ای در نهم دی می گفتند در هیچ تظاهراتی شرکت نکردیم اما به خاطر جنایت و ستم های فتنه گران در این تظاهرات شرکت کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان با بیان اینکه اگر کسی امام خمینی (ره) را اذیت کرده باشد و امام از او ناراحت شده باشد آیا عاقبت به خیر می شود، تصریح کرد: امروز نیز اگر کسی مقام معظم رهبری را اذیت کند زمین می خورد اما ما طرفدار زمین خوردن کسی نیستیم.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین