عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
مدیر حوزه علمیه بوشهر:
مدیر حوزه بوشهر با اشاره به اهمیت تهذیب در حوزه های علمیه گفت: باید در راستای تربیت اخلاقی طلاب، کتب تخصصی تهذیب تدوین گردد.
عقیق:حجت الاسلام خدری، در آیین افتتاحییه نهمین اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه در بوشهر با گرامیداشت دهه بصیرت اظهار داشت: اخلاق و تهذیب از ضرورت های امروز جامعه و مخصوصا طلاب و حوزه های علمیه است که باید اهتمام ویژه ای به آن گردد.

وی ادامه داد: در زمینه تهذیب با توجه به ضرورت هایی که دارد باید کتبی در حوزه های علمیه تدوین شده و نقشه راه اخلاقی آنان باشد و در هر مقطعی به طلاب راه را نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، بیان داشت: از طرفی باید در حوزه های علمیه برنامه های تهذیبی در دو حیطه و عملی تدوین شود که در زمینه علمی، تدوین کتب پاسخگو است اما در زمینه عملی شیوه‌های دیگری انجام شود

وی گفت: در عرصه عملی ابتدا باید مسئولان حوزه و مخصوصا اساتید با منش و رفتار خود الگویی برای طلاب باشند.

این استاد حوزه بوشهر، ادامه داد: برگزاری کارگاهها و نشست ها و ... با محوریت اخلاق و تهذیب از دیگر برنامه های این بخش است.

وی با بیان اینکه برنامه های تهذیبی باید طوری باشد که طلبه را در همه ابعاد ارتقاء دهد ، ابرازداشت: تربیت طلاب با برنامه های تهذیبی باید فراگیر و در همه ابعاد باشد و اینگونه نشود که به یک بعد بیش از ابعاددیگر توجه گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ، با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی در حوزه علمیه بوشهر از جایگاه خاصی برخوردار است، اذعان داشت: هم اکنون بالغ بر 500 طلبه در حوزه استان مشغول تحصیل بوده و کار هدایت و تربیت این طلاب را 40 استاد تمام وقت و 60 استاد به صورت نیمه وقت، برعهده دارند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین