عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
رئیس مؤسسه غدیرشناسی با بیان این‌که «اگر تهذیب نفس در کار نباشد علم به‌درد نمی‌خورد» گفت: باید با کمک و راهنمایی‌های اساتید و مشاوران آفت غرور را از خود دور کنیم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی در جمع طلاب حوزه علمیه بیرجند با بیان این‌که «طلاب باید قدر کار طلبگی خود را بدانند» اظهار کرد: تأسیس حوزه علمیه خواهران در سال 1362 حرکت خوبی بود که در سطح کشور رواج پیدا کرد.
وی با تأکید بر این‌که «طلبگی سربازی امام زمان و دین است» تصریح کرد: طلاب باید افق دید خود را در حوزه گسترش دهند.
رئیس مؤسسه غدیرشناسی با اشاره به این‌که «کشور ما باید افراد بسیاری را در مدارج بالای علمی تربیت کند» افزود: باید این فرهنگ که فرزندان با استعداد بالا به دانشگاه و فرزندان بی‌استعداد و کم استعداد روانه حوزه شوند عوض شود و این تصور غلط باید در جامعه عوض شود.
شاه‌آبادی طلبگی را نوعی عبادت دانست و ادامه داد: گاهی اوقات مدرک‌ها فریب‌دهنده هستند لذا مدرک باید یک امر کمکی برای انسان باشد و نگاه انسان باید نگاهی فرامدرکی باشد.
وی تاکید کرد: باید مسیر زندگی ائمه را شناخت و تلاش کرد که در جهت و مسیر سلوک آن‌ها زندگی کرد.
رئیس مؤسسه غدیرشناسی افزود: فضای امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی شایسته‌ترین فضا برای بررسی شاخصه‌های حکومت علوی است.
شاه‌آبادی با بیان این‌که «دوره غدیر پژوهی در 60 جلسه برگزار می‌شود» اظهار کرد: غدیر پژوه پس از گذراندن چهار سطح می‌تواند عقاید شیعیان را براساس کتب معتبر اهل تسنن اثبات کند و توانایی شرکت در مناظره‌های علمی و به دور از تنش‌های قومی و مذهبی را دارد.
وی ادامه داد: کارگاه غدیرپژوهی شامل چهار سطح است که هر سطح در 15 جلسه دو ساعته به صورت یک جلسه در هفته برگزار می‌شود (معادل یک ترم تحصیلی) و فارغ التحصیلی از چهار سطح، دو سال برای افرادی که به صورت عادی در کلاس‌ها شرکت می‌کنند زمان می‌برد.
وی بر لزوم رواج حرکت غدیرشناسی و غدیرپژوهی در سطح کشور تأکید کرد و افزود: آشنایی با علم رجال، علم حدیث، تاریخ اهل بیت(ع)، مهدویت و ولایت فقیه از منابع آموزشی این طرح غدیرپژوهی است.
رئیس مؤسسه غدیرشناسی تهران با بیان این‌که «منابع آموزشی این کلا‌س‏‌ها از کتب علامه عسگری مانند کتاب گستره سیره و سنت ایشان در سطح چهار استفاده می‏‌شود» تصریح کرد: این طرح با هدف آموزش علمی و استدلالی اصول مذهب شیعه و با جلوگیری از تفرقه‌اندازی در بین دیگر فرق به‌دنبال ایمان‌افزایی مردم کشور است.
شاه‌آبادی گفت: حضرت علی(ع) در خطبه شقشقیه می‌فرمایند «اگر نبود که خداوند از علما پیمان و تعهد گرفته که سکوت نکنند من ریسمان خلافت را بر گردن شتر می‌افکندم و به شما می‌فهماندم که خلافت نزد من ظاهری بی‌ارزش‌تر از آب بینی یک بز است».
وی افزود: بعضی خدشه می‌کنند که کار کردن در ارتباط با حکومت علوی تحت‌الشعاع قرار دادن موضوع ولایت است اما این مسلم است که ما موضوع ولایت حضرت را تأکید ویژه داریم اما حکومت نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.
رئیس مؤسسه غدیرشناسی خاطرنشان کرد: از راهکارهای گرامیداشت غدیر بررسی و تبیین آغاز حکومت علوی است و ما به دنبال آن هستیم که این گونه منافع در ایام غدیر به بهانه آغاز حکومت حضرت علی(ع) در استان‌ها گسترش یابد.
شاه‌آبادی یادآور شد: باید تلاش کنیم که در این محور مشترک با اهل سنت به بهترین نوع وحدت برسیم و این در حالی است که وهابیت برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بسیار تلاش می‌کند.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین