عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
14 و 15 دی‌ماه برگزار می‌شود
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به برگزاری نخستین هم‌اندیشی مجمع خادمان قرآن با حضور 160 فعال قرآنی در مشهد، گفت: خادمان قرآنی ستارگان ناشناخته‌ای هستند که ما با تشکیل انجمنی سعی در معرفی آنها به عنوان قهرمانان فرهنگی داریم.
عقیق:نشست خبری تشریح اهداف و برنامه‌های نخستین هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن امروز 7 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمدرضا پورمعین» دبیر اجرایی مجمع خادمان قرآن برگزار شد.

تجلیل از 192 خادم قرآن در 20 دوره برگزاری نمایشگاه قرآن

در ابتدای این نشست، حجت‌‌الاسلام حشمتی با اشاره به تشکیل انجمن خادمان قرآن و برگزاری نخستین هم اندیشی این مجمع، اظهار داشت: در روزهای نخستین تشکیل دبیرخانه خادمان قرآن در کنار بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاید باور نداشتیم که این مجمع بتواند به خوبی روند تشکیل و فعالیت خود را طی کند اما به لطف خداوند این مجمع به شجره طیبه‌ای تبدیل شد که امیدواریم ثمرات خوبی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه خادمان قرآن برترین شخصیت‌های کشور هستند، افزود: از دومین دوره نمایشگاه قرآن تجلیل از فعالان قرآنی توسط ریاست جمهوری آغاز شد که امسال نیز این روند ادامه داشت به طوری که در 20 دوره برگزاری نمایشگاه قرآن 192 خادم قرآن معرفی و تجلیل شدند.

نخستین همایش خادمان قرآن 14 و 15 دی‌ در مشهد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه 160 نفر از خادمان قرآن امسال برای هم اندیشی تشکیل مجمع خادمان قرآن در مشهد گرد هم می‌آیند، گفت: این مجمع کار خود را از 15 دی‌ماه در مشهد مقدس آغاز می‌کند. در این هم‌اندیشی هیأت مؤسس انتخاب می‌شوند و پیگیری امور در تهران صورت خواهد پذیرفت.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه اساسنامه تشکیل مجمع قرآنی تاکنون بارها مورد بازبینی قرار گرفته است، افزود: آخرین بار این اساسنامه توسط «علی جنتی» وزیر ارشاد اصلاح شد تا نواقص آن به حداقل برسد و برای اجرایی شدن مراحل قانونی را طی کند.

تشکیل 8 حوزه تخصصی در انجمن خادمان قرآن

وی با اشاره به کمیته‌های تخصصی این مجمع، خاطر نشان کرد: هشت حوزه تخصصی همچون حوزه‌‌های «پژوهش، تفسیر و ترجمه»، «قاریان»، «حافظان»، «نرم‌افزار و سایت»، «هنر قرآنی»، «ناشران قرآنی»، «مدیران قرآنی» و «آموزش» در نظر گرفته شده است که پس از تأیید این مجمع در حوزه های مختلف شروع به عضوگیری خواهد کرد.

تشکیل انجمن خادمان قرآن مقدمه‌ای برای تجلیل از قهرمانان فرهنگی است

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه تقدیر از خادمان قرآنی به معنای استفاده از نظرات آنها در فعالیت‌های اجرایی است، گفت: تشکیل این مجمع مقدمه‌ای برای تقدیر از خادمان قرآن است چرا که تا پای صحبت و نظرات اساتید قرآن نشینیم و به راهکارهای ارائه شده عمل نکنیم تقدیر معنایی ندارد بنابراین امیدواریم با تشکیل مجمع خادمان قرآنی گامی هدفمند در راستای تجلیل از خادمان قرآن برداشته باشیم.

خادمان قرآن ستارگان ناشناخته/ استفاده از نظرات اساتید در مجمع خادمان قرآن

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نخستین همایش خادمان قرآن 14 و 15 دی‌ماه در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: بر اساس فرمایش رهبری حفظ و قرائت قرآن کریم مقدمه‌ای برای ورود به عرصه‌های تدبر و تفکر در قرآن و در نهایت عمل به آن است بنابراین ما سعی داریم با تشکیل مجمع خادمان قرآن به سمت تحقق مطالبه رهبری و عمل به مضامین قرآنی حرکت کنیم.

 وی با بیان اینکه خادمان قرآن ستارگانی ناشناخته هستند، افزود: ما قصد داریم با تشکیل مجمع خادمان قرآن این ستارگان ناشناخته را به عنوان قهرمانان کشور در حوزه فرهنگ معرفی کنیم تا الگویی برای سایر افراد باشند که این حرکت آغاز شده و ادامه روند آن نیازمند همت مردم و فعالان قرآنی است.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه تشکیل این مجمع شاید تاکنون دیر هم شده باشد، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاید نام انجمن‌هایی همچون شعر، موسیقی و خوشنویسی را داشتیم اما در زمینه قرآن اقدامی صورت نگرفته در حالی که باید پیش از این‌ها برای ارتقای فرهنگ قرانی در کشور این انجمن تشکیل می‌شد اما با این وجود اگر اکنون نیز با قوت اقدام به فعالیت کند موفق خواهد بود.

بنا بر این گزارش؛ نخستین همایش خادمان قرآن 14 و 15 دی‌ماه با حضور 160 خادم قرآن در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین