عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
آیت‌الله ممدوحی:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، هجمه فرهنگی اخیر طراحی شده از سوی دشمنان مبنی بر قدیمی شدن قرآن را ادعایی واهی و پوچ از سوی دشمنان اسلام عنوان کرد.
عقیق:آیت الله حسن ممدوحی در آیین اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم و همایش یاوران وقف، قرآن را معجزه خداوند در همه زمان‌ها و مکان‌ها دانست و با تاکید بر اینکه آیات قرآن قدیمی نمی‌شوند، اظهار کرد: مگر قوائد ریاضی و فیزیک و شیمی قدیمی می شوند که قرآن قدیمی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه فرهنگی اخیر طراحی شده از سوی دشمنان مبنی بر قدیمی شدن قرآن، گفت: کسانی که چنین ادعاهای واهی و پوچی مطرح می‌کنند، مبارزه طلبی قرآن در 1400 سال پیش را فراموش کرده‌اند.

ممدوحی افزود: مگر نه اینکه خالق قرآن همان آفریننده انسان، کائنات و هستی است و لذا اگر قرآن قدیمی پذیر باشد که باید انسان و کائنات نیز قدیمی شوند.

وی قرآن را کتاب آسمانی و کامل ترین و موثرترین کتاب در راه تربیت صحیح انسان‌ها دانست و افزود: کسانی که با قرآن و مفاهیم آن آشنایی نداشته باشند و حتی نتوانند یک آیه از قرآن را صحیح بخوانند، نخواهند توانست در مورد قرآن نظر دهند و ادعاهای آن‌ها گزافه‌ای بیش نیست.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اعجاز قرآن کریم، آن را معجزه عقلانی دانست و افزود: اگر تمامی جن و انس جمع شوند نخواهند توانست یک آیه مثل قرآن بیاورند و این مبارزه طلبی موضوع جدیدی نیست و 1400 سال پیش و در زمان پیامبر اکرم(ص) مطرح شده است

وی در ادامه با تاکید بر لزوم قرآنی‌تر شدن فضای جامعه، افزود: ما باید خود را با قرآن عجین کنیم؛ چرا که تنها در این صورت خواهیم توانست شخصیت قرآنی بیابیم.

ممدوحی همچنین خواستار توجه به مناطق حاشیه‌ای و فقیرنشین شد و استعداد‌ و توانمندی فرزندان خانواده‌های حاشیه شهر را بالا ارزیابی کرد و افزود: در صورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی، هر محله‌ای از شهر کرمانشاه ده ها حسین فهمیده خواهد داشت.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین