عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
مسئول ستاد بازسازی عتبات مشهد مقدس گفت: صندوق ضریح امامین کاظمین ۱۷ ربیع الاول نصب و جانمایی می‌شود.
عقیق: علی شیری در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: طرحی که در ستاد عتبات علیات شهر مشهد مقدس مورد رونمایی قرار گرفت طرح حرم تا حرم لبیک یا حسین (ع) است که هدف از این طرح تقویت مودت دوستی دانش آموزان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس افزود: طرح لبیک یا حسین (ع) طرحی مشارکتی ما بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است که در همین راستا براساس آماری که وجود دارد در سال گذشته اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی و فرهنگیان این استان کمک‌های بسیار خوبی را به ستاد عتبات عالیات مشهد مقدس انجام داده‌اند.

شیری گفت: امیدواریم به استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم همانند آموزش و پرورش خراسان رضوی تمامی سازمان‌ها را به پای کار آورده و بتوانیم سهم ناچیزی را از دینی که وجود دارد برآورده سازیم.

وی تصریح کرد: اکنون پروژه‌ای را که ستاد عتبات عالیات مشهد بر عهده دارد کاظمین و حرم مطهر امامین کاظمین است که طلاکاری گنبد‌ها انجام شده و رونمایی آن صورت گرفته است و اکنون در حال طلاکاری ایوان‌های باب المراد، باب قبله و باب قریش است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس بیان کرد: حدودا 16 هزار خشت طلا برای این امر لازم است که تاکنون 2500 خشت طلا توسط مردم ولایتمدار و عاشقان اهل بیتی خراسان رضوی تامین شده است که امیدواریم با توجه به محبتی که مردم ما نسبت به اهل بیت دارند مابقی این خشت‌ها تامین شود که در همین راستا هزینه ساخت هر خشت طلا مبلغ 300 هزار تومان است.

شیری تصریح کرد: باید شاکر خداوند باشیم که تاکنون استقبال خوبی از سوی تمامی مردمان استان صورت گرفته است که تاکنون تفاهم نامه‌هایی را با آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم که در همین راستا در بنیاد شهید هستیم که خانواد‌های معظم شهدا هر کدام آمده‌اند و خشت‌هایی را تقدیم کرده‌اند که لوح افتخار به نام شهدا ثبت شده است و تقدیم خانواده‌های معظم شهدا شده است.

وی گفت: اکنون در حال برنامه ریزی پروژه‌های مرتبط با ستاد بازسازی عتبات عالیات هستیم و پروژه‌های مختلفی را استان خراسان انجام داده است که اخیرا صندوق ضریح مطهر امام جواد (ع) و امام موسی کاظم (ع) در مشهد مقدس ساخته شده است و اکنون در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس بیان کرد: امیدواریم که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا 17 ربیع الاول صندوق ضریح امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) به کاظمین منتقل شود و در روز ولادت پیامبر اکرم و امام صادق (ع) این صندوق در حرم امامین کاظمین جانمایی و نصب شود.

شیری به ساخت صحن امام رضا (ع) در کاظمین اشاره کرد و گفت: اکنون کار بزرگی را که ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس برنامه ریزی‌های آن را انجام داده است و دور نمای آن ترسیم شده است ساخت صحن امام رضا (ع) در کاظمین است که این صحن در زمینی به وسعت 24 هزار متر و بیش از 70 میلیارد تومان هزینه دارد که امیدواریم با همت خیرین این پروژه مهم هم به مرحله اجرا برسد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین پروژه‌هایی که در 9 ماه نخست سال جاری توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی صورت گرفته است نخستین آن ساخت صندوق ضریح امامین کاظمین(ع) است و دیگری ایوان باب المراد بود که در روز عید غدیر توسط مسئولین عالی رتبه جمهوری اسلامی و کشور عراق مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع:قدس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین