عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
صادق آهنگران با اشاره به اینکه در مداحی‌هایش بیشتر از سبک موسیقی جنوب بهره می‌برد به تلاش دشمن برای انحراف محافل عزاداری با تزریق موسیقی غربی اشاره کرد.
عقیق:صادق آهنگران درباره اهمیت مداحی هایی که در عزاداری ها می شود به  مهر گفت: ریشه عزاداری و سوگ در ماه های محرم و صفر آن هم بعد از شهادت امام حسین (ع) در تار و پود روح و جان مردم ما رخنه کرده است و طبق روایات محبت اهل بیت (ع) در قلوب مومنان با گذشت زمان سال به سال بیشتر هم می شود.
 
وی ادامه داد: ما هر سال می بینیم هیات های عزاداری  بیشتر می شوند و مردم بیشتری وارد هیات های سینه زنی و زنجیرزنی می شوند و همین هیات ها هم در داخل و خارج از کشور باعث شد که انقلاب اسلامی ایران پیروز شود و حتی نگاه انقلابی ما به کشورهای دیگری مثل لبنان، مصر، بحرین و... صادر شود.
 
این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا هیات های عزاداری را از مسیر سالم خود منحرف سازد، یادآور شد: همه پیروزی هایی که ما تاکنون داشته ایم به برکت عزاداری های ما بوده است و به دلیل همین تاثیر زیاد عزاداری ها در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دشمن محکم و منظم در این راستا برنامه ریزی می کند و هزینه های زیادی کرده است تا بتواند هیات های عزاداری ما را به انحراف بکشاند اما خوشبختانه نتوانسته است.
 
آهنگران تاکید کرد: باید در این زمینه توجه کرد که هر نوع موسیقی، سبک عزاداری، محتوای شعر و... چه نفعی برای دشمن و چه ضرری برای انقلاب دارد که البته در این زمینه رهبر انقلاب همه نکات ریز و درشت را فرموده‌اند بنابراین هیات‌های ما باید براساس این رهنمون ها برگزار شود.
 
وی در ادامه با اشاره به استفاده از بعضی سبک های غربی در مداحی ها و ملودی های عزاداری ها بیان کرد: گاهی دیده می شود که از سبک های غربی در موسیقی مداحی ها استفاده شده است که اینها به نوعی اهداف دشمن را محقق می سازند وگرنه فرهنگ خود ما از موسیقی و سبک های مختلف بومی غنی است.
 
این مداح اهل بیت (ع) به موسیقی نواحی مختلف ایران اشاره و عنوان کرد: مازندران، خراسان، اهواز و هر نقطه ای از ایران را که ببینید سبکی دارد که هر مداحی به نسبت مجلس و موضوعی که دارد می تواند از این سبک ها استفاده کند مثل خود من که بیشتر از سبک های جنوب استفاده کرده ام.
 
آهنگران که مداحی های زیادی را در حوزه دفاع مقدس بر عهده داشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب چندین بار از به کارگیری موسیقی های غربی گلایه کرده اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این آگاهی را داشته باشیم از هر موسیقی و از هر کلامی استفاده نمی کنیم زیرا بسیاری از این موسیقی ها برنامه ریزی هایی است که دشمن برای انحراف هیات های عزاداری اجرا می کند.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین