عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبري تشریح کرد:
یکی از اعضای خبرگان رهبری، در جمع روحانيون اصفهان به تشريح 5 نكته ضروري براي افزايش كيفيت عبادت توسط آحاد مردم به خصوص طلاب پرداخت.
عقیق: آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي به مناسبت ايام ارتحال رسول اكرم(ص) و امام حسن مجتبي(ع) در جمع طلاب و روحانيون مركز مديريت حوزه علميه اصفهان  ضمن تاكيد بر فضیلت نماز اول وقت اظهار كرد: حضور قلب و توجه كامل به عبادت از ضروريات عبادت محسوب مي شود كه متاسفانه  دربين افراد كم رنگ شده است.

وي بيان كرد: از جمله خصايص بارز علما و بزرگان ديني گذشته حوزه هاي علميه توجه كامل و حضور قلب وافي وكافي آن بزرگواران در نماز  و در راز و نياز با خالق خود بود و همين امر رمز موفقيت آنان در سير و سلوك و نفس حقاني آنان شده بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: حضور قلب بزرگان ديني گذشته ما به نحوي بود كه طبق نقل هاي بيان شده به طور كلي حواس خود را با فضاي دنيوي و اطراف خود قطع مي كردند و ديگر در لحظه اقامه نماز و عبادت متوجه امري ديگر نبودند، نكته اي كه در زندگي امروزی جايش بسیار خالي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري متذكر شد: بر طبق روايتي براي افزايش كيفيت عبادت و عاشق عبادت شدن رعايت 5 نكته لازم و ضروري است كه نخستين آن يقين به خداوند است كه از نوع يقين عيني است.

وي ادامه داد: دومين نكته لازم و ضروري، حضور قلب است كه لازمه آن دانستن اسرار و به تعبيري علم حضوري است، سومين نكته اخلاص است، نكته بعدي داشتن شورو شوق در انجام عبادت است و به تعبيري بايد با اشتها به سمت غذاي معنوي حركت كنيم.

آيت الله مهدوي تصريح كرد: داشتن نشاط و شور در افزايش كيفيت عبادت بسيار حائز اهميت است و اين نكته در روايات متعدد نيز ذكر شده است، البته لازمه تحقق اين امر هم  دوري از هواي نفس شمرده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان خاطرنشان کرد:  طبق روايتي که  از معصوم علیه الاسلام نقل شده  اقامه نماز نوافل جبران كننده نواقص نماز واجب يوميه مي شود و در افزايش حضور قلب در نماز واجب بسيار موثر است پس مومنين براي كسب معرفت بيشتر و افزايش كيفيت عبادت خود بر خواندن نماز، به  نافله هم  اهتمام ورزند.

 
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین