عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
برنامه «صفحه تقویم» رادیو قرآن که هر روز صبح رویدادهای مهم تاریخی روز را بیان می کند، پنجشنبه 28 دی ماه به بررسی موضوع وفات حضرت سکینه (س) اختصاص داده شده است.
عقیق: حضرت سکینه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام ۵۶ سال پس از واقعه کربلا, در شب پنجم ربیع الاول سال ۱۱۷ هجری در مدینه وفات کرد.

برنامه «صفحه تقویم» رادیو قرآن که هر روز صبح رویدادهای مهم تاریخی روز را بیان می کند، پنجشنبه 28 دی ماه به بررسی موضوع وفات حضرت سکینه (س) اختصاص داده شده است.

حضرت سکینه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام 56 سال پس از واقعه کربلا, در شب پنجم ربیع الاول سال 117 هجری در مدینه وفات کرد. ایشان دختر ابى عبدالله الحسین علیه السلام و رباب، دختر «امرء القیس» است نام اصلى وى «آمنه» یا «امیمه» بود و مادرش رباب، او را به «سکینه» ملقّب ساخت. پنجم ربیع الاول، یادآور وفات حضرت سکینه علیهاالسلام یکی از بانوان بافضیلت، و از ستارگان درخشان آسمان علم و ادب و عفت است.

این بانوى شریف علوى، در دامن مهرانگیز پدر ارجمندش حضرت امام حسین علیه السلام و مادر گرانمایه ‏اش حضرت رباب سلام الله علیها و عمه بزرگوارش حضرت زینب کبرى سلام الله علیها پرورش یافت و از راهنمایى و تربیت ناب برادرش حضرت على بن الحسین علیه السلام معروف به زین العابدین در ایّام امامت آن بزرگوار، بهره ‏هاى وافر یافت.

وى از زنان خردمند و داناى عصر خویش بود، علاوه بر بهره ‏مندى کامل از حُسن جمال، از فضایل معنوى مانند تعّبد، تدیّن و تقواى الهى نیز برخوردار بود و در زمینه شعر، سخنورى و فصاحت بیان، از ممتازان عصر خود و خانه وى همیشه مجمع اُدبا، شُعرا و سخن سرایان عرب بود.

حضرت سکینه در طول زندگی خویش، حوادث و تحولات گوناگون سیاسی و اجتماعی، از جمله واقعه عظیم عاشورا را به چشم دید و به عنوان یکی از بازماندگان خاندان امامت، پیام رسان اهداف و احکام والای اسلام به شمار می آمد. وی با برگزاری محافل و مجالس علمی و ادبی، و نیز تبیین معارف بلند دینی در قالب اشعار نغز و فصیح و کم نظیر خویش، خدمت بسیار ارزشمندی به عالم اسلام نمود و الگوی بسیار خوبی برای همه بانوان جهان گردید.

حضرت سکینه علیهاالسلام پس از نزدیک به هفتاد سال عمر سراسر پرافتخار و عظمت، سرانجام در ظهر روز پنجشنبه، پنجم ربیع الاول سال 117ق، در مدینه جان به جانان سپرد.
شایان ذکر است برنامه «صفحه تقویم» به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه گنجی و گویندگی عبدالله فجری و مریم صلحی هرروز ساعت 6 و 40 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.
منبع:شبستان
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین