عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
آیت‌الله مکار‌م‌:
آیت‌الله مکار‌م‌شیرازی گفتند: در این اوضاع که مسلمانان در برابر هجوم بی‌رحمانه‌ دشمنان به اعتماد و همبستگی احتیاج دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند
عقیق: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه، در پیامی به سومین دوره مسابقات قرآنی فنی و حرفه‌ای کشور که امروز در مشهد آغاز شد، با تسلیت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش به همه شیعیان اظهار کرد: تشکیل این همایش قرآنی را از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گرامی می‌داریم زیرا قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعملی جاودانی سعادت بشر و حلقه‌ اتصال تمام مسلمانان جهان است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه پیام خود آورده اند: در این اوضاع که مسلمانان در برابر هجوم بی‌رحمانه‌ دشمنان به اعتماد و همبستگی احتیاج دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و همان گونه که در آیه 102 سوره آل عمران «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید از خدا آن گونه که حق پرواکردن از اوست پروا کنید و زینهار جز مسلمان نمیرید» به آن دعوت شده‌ایم اعتصام به حبل‌الله همان تمسک به تعلیمات این کتاب بزرگ به شمار می رود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: این همان نور و هدایتی است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره شده است. آری! همه در پرتو هدایت قرآن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می یابند، به سرچشمه نور که همانا برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.
این مرجع تقلید شیعیان در بخش پایانی این پیام با بیان اینکه آشنایی جوانان با کلام الهی آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آن‌ها برای تخریب مبنای اعتقادی و اخلاقی حفظ می‌کند، عنوان کرد: اینجانب به همه عزیزانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند تبریک می‌گویم، من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش آن راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مؤمن و پر تلاش باشید و به کشور خود کمک کنید.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین