عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
آخرین شب عزاداری در حسینیه فاطمه الزهرا با مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد
شمشیر را همه می زنند و مخلصانه هم می زنند اما مهمترین مسئله فهم و درک ولایت است. این که امام از انسان چه می خواهد...
گزارش تصویری

عقیق: آخرین شب عزاداری ماه صفر در حسینه فاطمه الزهرا(س) با روضه خوانی حاج سعید حدادیان، کربلایی محمد حسین حدادیان، کربلایی صادق رجب و کربلایی مهدی گروسی برگزار شد.
نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_ وجود مقدس حضرت عسگری علائم مؤمن را پنج چیز شمردند که اولین آن را فرمودند که شیعیان ما اصحاب پنجاه و یک نفر هستند. یعنی شیعه باید در شبانه روز پنجاه و یک رکعت نماز داشته باشد که هفده رکعت واجب است و چهل و یک رکعت نمازهای نافله می باشد. دومین آن این است که شیعیان انگشتر خود را در دست راست می اندازند. سومین مورد قرار دادن پیشانی برای سجده حتی المقدور بر مهر کربلا باشد. چهارمین مورد در نماز بسم الله بلند خوانده شود. و پنجمین مورد هم زیارت اربعین می باشد.

_ جابر ابن عبدالله انصاری یک انسان عامی و رعیتی است که انشاء کلماتی می کند. جابر پایه گذار و مؤسس پیاده روی بوده است.جابر اولین زائر بوده است.

_ اولین حرکت در راستانی زنده نگهداشتن نهضت و ابقاء ذکر حسینی به واسطه جابر بوده و ایشان واسطه فیض بوده است. یعنی جمعیت هفده میلیونی قبر اباعبدالله الحسین هر چه به حسابشان واریز شود عیناً به حساب جابر هم ریخته می شود.

_ همه ارزش جابر به بصیرت و درایت و فهمش بوده و ایشان با عمل قلیل و با درایت و بصیرت خیلی از منازل صعب الوصول را طی می کند.شمشیر را همه می زنند و مخلصانه هم می زنند اما مهمترین مسئله فهم و درک ولایت است. این که امام از انسان چه می خواهد.

_ بصیرت دو معنا دارد . یکی این که قبل از این که اتفاق بیفتد انسان ببیند و بفهمد و دیگری این که اگر انسان ارتباطش با امام قطع شد، همان کاری را انجام بدهد که اگر پیش امام بود و این وظیفه را امام بر گردنش می انداخت.

_ خون سیدالشهدا و هفتاد و دو نفر باید می ریخت تا دین و قرآن بماند.

_ زیارت اربعین یک مدرسه است. جابر می خواسته بگوید که ارباب شما شاهرگ دادی تا مردم بیدار شوند.

_ همه صداهایی که ندای بیداری است، از حلقوم حسین بن علی است و یک شعبه از صدای کربلا و طنین عاشورا است. فریاد این پژواک و انعکاسش در طول تاریخ و کسانی که حرف از حق زده منشعب از این واقعه بوده است. به دلیل این که مردم را بیدار کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین